سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمینار نقش جوامع محلی در توسعه پایدار گردشگری در کمیجان

سمینار نقش جوامع محلی در توسعه پایدار گردشگری در شهرستان کمیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سمینار نقش جوامع محلی در توسعه گردشگری به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کمیجان برگزار شد.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این جلسه در گفت وگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: توسعه تضمین کننده رشد هر منطقه‌ای است به شرطی که پایدار باشد.

ایزدی افزود: در سال‌های گذشته، چون سراغ بستر‌هایی رفتیم مانند برق و جاده و... که فکر می‌کردیم توسعه محور هستند برنامه مدونی برای توسعه نداشتیم.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار به معنای واقعی رقم نخورده است اضافه کرد: هر جامعه‌ای که میخواهد به توسعه پایدار برسد باید یک قله داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با طرح این سوال که آیا ما شایستگی رسیدن به قله را داریم؛ بیان کرد: خیلی از مناطق گردشگری نمونه ما شایستگی رسیدن به قله را ندارند و نمونه نیستند.

وی ادامه داد: ما به واسطه تولیدات کشاورزی و روستایی باید جشنواره درست کنیم و محصولات را برند و برجسته سازی کنیم و تصویر مناسبی از مناطق کشور در اذهان ایجاد کنیم.

ایزدی تاکید کرد: تا زمانی که از جوامع محلی استفاده نکنیم توسعه پایدار و واقعی رقم نخواد خورد.

انتهای پیام/م

توسعه پایدار در گرو مشارکت جوامع محلی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.