سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال زایی ۱۵۰ نفری از بیابان در خمین

کارآفرین خمینی با کار و همت از بیابان برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارآفرین خمینی با تلاش و همت در روستای ریحان این شهرستان، بیابان را به باغ بزرگ تبدیل کرد و با ایجاد مجتمع تولیدی محصولات کشاوورزی و رونق تولید ۱۵۰ نفر را مشغول به کار کرد.

نجاری مدیر عامل این مجتمع تولیدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: از سال ۹۳ با همت و تلاش اهالی خانواده توانسته بیابان لم یزرع را به باغ بزرگ تبدیل کند و با بیش از ۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری هم اکنون برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

ارشدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین هم گفت: این مجتمع تولیدی کشاوورزی وسعت ۲۷ هکتاری دارد که بیش از یک هکتار آن باغات میوه است و سال گذشته بیش از ۵۰ تن انواع محصولات باغی نظیر گیلاس، آلبالو، سیب، آلو، زردآلو از این مجتمع برداشت شده است.

وی با بیان اینکه این مزرعه همچنین دارای ۲ واحد پرورش ۴۵ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و یک واحد ۳۰ هزار قطعه‌ی مرغ تخم گذار است افزود: در بخش دیگر تولید در این مزرعه ۱۶۰ کلنی زنبور عسل فعال است که سالانه هزارو ۶۰۰ کیلوگرم عسل از آن‌ها برداشت می‌شود.

عروجی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان خمین هم گفت: در این مجتمع تولیدی علاوه بر ۶۰۰ اصله نهال مثمر با ۳۰ نوع تنوع محصول، مزارع کشت یونجه، کلزا، لوبیا و گندم هم فعال است.

عروجی افزود: مبارزه بیولوژیکی با آفات، آبیاری قطره‌ای و بهره گیری از آخرین دستاورد‌های باغداری و کشاورزی رمز موفقیت این کارآفرین بوده است و همچنین در فاز دیگر توسعه این مزرعه قرار است به زودی واحد ۳ هزار راسی پرورش گوسفند مولد نیز احداث شود.

انتهای پیام / ج

کارآفرین خمینی با کار و همت از بیابان برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.