سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دری نجف آبادی در نماز جمعه اراک:

عفاف و حجاب یکی از بزرگترین سرمایه های کشور است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: عفاف و حجاب به برکت انقلاب یکی از بزرگترین سرمایه های کشور است که نشان حیا و شرف و آزادگی ملت است .

آیت الله دری نجف آبادی افزود: حجاب و عفاف و عصمت از شعائر انقلاب اسلامی است که همه باید از آن حمایت کنیم و حجاب تنها برای زنان نیست بلکه مردان هم باید در راه عفت و حجاب تلاش کنند.

  با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب به برکت انقلاب یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور است. وی افزود از سال ۱۳۱۴ تا تاکنون ۸۴ سال از جنایت رضاخان که مسجد گوهرشاد و حرم امام رضا را به گلوله بست و بیش از پنج هزار نفر را به شهادت رساند به خاطر کشف حجاب اجباری میگذرد. ولی خون ناحق اجازه نداد که این جنایت‌ها ادامه پیدا کند و امروز جامعه ما به برکت انقلاب جامعه عفاف و حجاب وعصمت است.

وی ادامه داد:بزرگترین سرمایه برای ملت ما عفاف و حیا است ونقش خانواده در جامعه بسیار مهم است. ما انقلاب کردیم برای عصمت و حجاب و غیرت ما انقلاب نکردیم برای بی بند و باری و هرزگی.
زنان و مردان و فرزندان و مادران شهدا هرکدام برای ما سندافتخار هستند بنابراین امروز حجاب حجاب و حیا و عصمت و غیرت در آموزش و پرورش در بانک‌های و در اداره جات‌ها و جامعه ما جزوه واجب‌ترین و پسند‌ترین کارهاست و شعار انقلاب است و همه باید رعایت کنند اگر به آن‌ها پشت کنیم انقلاب پشت کردیم.
وی اضافه کرد: ما باید قدر آرمان‌های انقلاب را بدانیم؛ و از همین جا به همه مادران و خواهران و عزیزان و بزرگانی که پرده عفاف و عصمت و حیا را با عزت به دوش می‌کشند درود میفرستم و تبریک می‌گویم.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: پشت به خون مقدس شهدا علماو ائمه جمعه و مردان بزرگ خدا نکنید، عفت حجاب جزوه واجب‌ترین کارهاست.

امام جمعه اراک اظهار کرد: من به عنوان نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت اعتراض خودم را نسبت جنایت‌ها و بی رحمی‌های صورت گرفته نظیر شیخ زکزاکی اعلام می‌کنم و انتظار دارم مجامع بین المللی حقوقی علمای جهان اسلام به پا خیزند و اجازه ندهند علما و بزرگان در هر گوشه و کناری به جرم عدالت خواهی و حمایت از حقوق مردم به جای استدلال خواهی به دام آدم‌های شیاد و جلاد خون آشام بیفتند این خیانت به اسلام و خیانت به قرآن است. ما مسلمان هستیم وظیفه ما مسلمانان حمایت از مظلوم است.

اما از همین جا حمایت خود را شیخ زکزاکی و از همه مردم مظلوم حزب الله و‌سوریه لبنان و مردم یمن اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام /ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.