تشکیل کمیته قضایی برای رفع فوری مشکلات شرکت‌های صنعتی اراک/کارخانه واگن سازی داریم و واگن از خارج وارد می کنیم!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت‌ الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به اراک با حضور در جمع کارگران و نمایندگان شرکت‌های صنعتی استان مرکزی، مشکلات و دیدگاه‌های نمایندگان این شرکت‌ها را شنید و سپس با تأکید بر ضرورت رفع فوری مشکلات شرکت‌های صنعتی اراک به عنوان قطب صنعتی کشور، کمیته‌ای به ریاست معاون اول قوه قضاییه را مأمور بررسی و رفع مشکلات قضایی این شرکت‌ها کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به خصوصی سازی باید از سوی سازمان بازرسی، استانداری و بخش‌های دیگر به صورت جد پیگیری شود و اگر در جایی تخلفی صورت گرفته است، برخورد قانونی صورت گیرد، افزود: مشکلات شرکت‌های اراک به عنوان قطب صنعتی کشور باید رفع شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کارخانجات اراک اضافه کرد: وقتی ما یک کارخانه واگن سازی با چنین ظرفیت مطلوبی داریم، وارد کردن واگن از خارج چه معنایی دارد؟ اگر تصمیم گیران از ظرفیت‌های این کارخانه بی اطلاع هستند که خیلی بد است و اگر با وجود اطلاع از این توانمندی دست به واردات می‌زنند، کارشان عنوان دیگری دارد.

وضعیت اراک به عنوان قطب صنعتی کشور در سال رونق تولید واقعا شایسته نیست

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم اتخاذ راهکار‌های موقت برای خروج واحد‌های صنعتی اراک از وضعیت فعلی، گفت: وضعیت اراک به عنوان قطب صنعتی کشور در سال رونق تولید واقعا شایسته نیست.

وی ادامه داد: دولت و مجلس باید مشکلات این شرکت‌ها را پیگیری کنند و ما هم در خصوص مسائل قضایی شرکت‌های صنعتی اراک، تیمی متشکل از دادستان محترم کل کشور، رئیس محترم سازمان بازرسی و ... را زیر نظر معاون اول محترم قوه قضاییه مامور بررسی پرونده‌ها و روند خصوصی سازی می‌کنیم تا مشکلات تا حد امکان برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نسبت به طرح این مشکلات در جلسات سران قوا و سایر بخش‌ها هم قول مساعد داد و بر حمایت کامل دستگاه قضایی از دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات شرکت‌های صنعتی تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه صبح امروز وارد اراک شد در ابتدای ورود به اراک با حضور در گلزار شهدا با آرمانهای شهدا و امام راحل تجدید بیعت کرد.دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، علما، روحانیون و اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان از دیگر برنامه‌های این سفر است.

سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی به منظور بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان و دیدار با قضات وکارکنان دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضاییه امروز ضمن حضور در جلسه شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی در جلسه شورای قضایی استان شرکت کرده و مسائل قضایی استان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.