همزمان با سراسر کشو راهپیمایی مدافعان حریم خانواده و حجاب در اراک برگزار شد.

راهپیمایی مدافعان حریم خانواده و حجاب در اراک به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده و حجاب مسیر میدان دارایی اراک تا امامزاده عبدالله و آمنه خاتون را راهپیمایی کردند.

راهپیمایان اراکی ضمن سردادن شعار‌هایی در حمایت و حفظ حجاب،  شعار‌هایی هم در اعتراض به بی حجابی و بد حجابی دادند.

مردم اراک در این راهپیمایی رفتار‌های هنجار شکنانه برخی از افراد را که بر خلاف فرهنگ اسلامی و ایرانی دست به اقداماتی خلاف عرف و شئون جامعه می‌زنند را محکوم کردند.

در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اراک مورخ یازدهم تیرماه راهپیمایی بانوان با محوریت عفاف و حجاب، کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی برای بانوان، همایش‌های متنوع از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب اعلام و مقرر شد ادارات و نهاد‌ها هریک به انجام وظایف خود در موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر بپردازند و همچنین اقدامات مؤثر انجام دهند.

در پایان این راهپیمایی پر شور شرکت کنندگان هدف شرکت خود را در این راهپیمایی در بیانه‌ای اعلام کردند که برخی مفاد آن به از این قرار است:
۱- از سران قوا و مسولین فرهنگی کشور می‌خواهیم ضمن حمایت از این ارزش اللهی نسبت به ترویج و تبلیغ این افتخار و عزت زن مسلمان تلاش مضاعف نمایند.
۲- راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و دستیابی به اینترنت پاک، نظارت جدی بر فرآیند تدوین فیلم نامه، تولید و پخش آن، اجرایی نمودن قانون جامع عفاف و حجاب مصوبه شورای ملی انقلاب فرهنگی از مهم‌ترین خواسته‌های این تشکل بزرگ جامعه زنان ایران است که محقق شدن آن اهتمام و اراده مسولین را می‌طلبد.
۳- قرار دادن عفاف و حجاب در کتب درسی، توجه به اردوی راهیان نور، تقویت فرهنگی اردو‌های جوانان و نوجوانان، نظارت جدی بر مباحث مهد کودک‌ها و پیشگیری از آسیب‌های موجود از اقدامات فرهنگی است که می‌تواند در راستای تبین عفاف و حجاب از دوران کودکی تا جوانی تاثیر گذار باشد.

به منظور پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای عفاف و پاکدامنی در ۲۱ تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال ۱۳۱۵ از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ تیرماه به‌عنوان هفته عفاف و حجاب نامیده شده است.

انتهای پیام / ج

همزمان با سراسر کشو راهپیمایی مدافعان حریم خانواده و حجاب در اراک برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.