سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرب العجل معاون عمرانی استاندار برای تعیین تکلیف پل لنده

شرکت آب منطقه‌ای استان ۵ ماه فرصت دارد تا به تعهدات خود برای صیانت از پل بزرگ لنده عمل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،سومین نشست شورای فنی استان با طرح ۳ دستور کار آغاز شد.

بنا به این گزارش آسیب به پل بزرگ لنده، خسارت به ابنیه وسازه محور پاتاوه به دهدشت، نظارت و بررسی میگلرد‌های مصرفی در استان و ارزیابی کیفیت آن‌ها از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

معاون عمرانی استاندار در این نشست به استفاده از کالا ومصالح ساختمانی استاندارد و داخلی تاکید کرد وگفت:دستگاه‌های که از مصالح وکالا‌های غیر استاندارد استفاده کنند متخلف محسوب میشوند.

عزیز فیلی با اشاره به آسیب وتخریب احتمالی پل بزرگ لنده، از مهلت ۵ ماهه (پایان آبان ماه) به شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد و افزود:در صورت هرگونه اتفاق احتمالی برای این پل شرکت آب منطقه‌ای متخلف شناخته میشود.

وی با بیان اینکه پروژه بالادست آب منطقه‌ای انحرافی دارد گفت: تغییر مسیر آب به سمت دودهانه (به سمت شهرستان لنده) است این در حالی است که آب منطقه‌ای تعهداتی داشته که این کار را انجام نداده است.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت:در این نشست مقرر شد آب منطقه‌ای و راهداری تمهیدات لازم برای مدیریت دبی و جریان آب رودخانه در پل بزرگ لنده وتقسیم آن به دیگر پایه‌های پل را انجام و هر دو هفته یک بار از روند کار خود گزارش ارائه دهند.

سهمگین همچنین در خصوص محور پاتاوه به دهدشت که بخش‌هایی از آن بر اثر سیل‌های اخیر دچار خسارت شد افزود: آسیب ها، ایرادات پیمانکار، مشاور و حتی کارفرمای استانی به شرکت ساخت و توسعه کشور انتقال تا برای رفع نقص آن تمهیدات لازم به کار برده شود.

وی اضافه کرد:در خصوص میل گرد‌های مصرفی در استان که در ۲۳ مرکز فروش توزیع می‌شوند آزمایش‌هایی انجام شده که در این زمینه ۴ کارخانه مهم در کشور وجود دارد که تولیدات آن‌ها بهتر بود.

سهمگین اضافه کرد: شش کارخانه هم کالا‌های آن‌ها از استاندارد خارج بود که به مراکز فروش معرفی شدند تا محصولات این کارخانه‌ها به فروش نرسند.

انتهای پیام/پ

تعیین تکلیف پل لنده

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.