سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش قابل توجه تولید گوشی‌های آیفون در هند

شرکت اپل توانسته است در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی فروش خوبی را در کشور هند تجربه کند و مورد توجه کاربران هندی قرارر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور هند دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است همین رو بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه هوشمند از جمله اپل، برنامه ویژه‌ای در مورد فروش محصولات خود در این شرکت دارند.


بیشتر بخوانید: آیفون موفق‌ترین تلفن همراه در آمریکا/ ۱۲ سال از اولین عرضه آیفون گذشت


اپل برای بهره برداری هر چه بهتر از بازار هند در سال ۲۰۱۷ میلادی کارخانه تولید گوشی‌های آیفون را در هند احداث کرد. اولین گوشی تولید شده در کاخانه اپل در هند گوشی آیفون 5S با نمایشگر ۴ اینچی و قیمت ۲۵۰ دلار بود. رایزنی‌های انجام شده میان مدیران شرکت اپل و دولت‌مردان هند سبب شده است، دولت هند این شرکت آمریکایی از پرداخت ۱۰۰ دلار مالیات بابت تولید هر دستگاه در خاک هند معاف کند.

سقوط ۴۲ درصدی تولیدات آیفون در کارخانه اپل در هند

دومین آیفون ساخته شده در هند گوشی 6S بود. اپل بعد از تولید این محصول برنامه تولیدات خود در هند را گسترده‌‎تر کرد تا بتواند دستگاه‌های بیشتری را برای صادرات به کشور‌های آسیایی تولید کند. اگرچه مدیران اپل تا کنون سخنی از برنامه افزایش تولید در هند نگفته‌اند، ولی به نظر می‌رسد جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا و چین، مسئولان این غول فناوری را به بیشتر کردن سطح تولید در هند راقب ساخته است.

آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد اپل علاوه بر تامین آیفون‌های مورد نیاز میلیون‌ها مشتری در هند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد دستگاه‌های تولید شده در کاخانه این شرکت در هند را صادر می‌کند. این کارخانه هم اکنون به طور متوسط ماهانه ۲۵۰۰۰۰ دستگاه آفون تولید می‌کند. البته گفتنی است اپل در طول سال‌های فعالیت خود در هند با نوسانات زیادی در زمینه کمی و کیفی فروش آیفون مواجه شده است. سیاست‌های غلط اقتصادی دونالد ترامپ در ارتباط با کشور‌های دیگر جهان سبب شده است اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش ۴۲ درصدی مواجه گردد.

بازار گسترده گوشی‌های هوشمند در هند آن‌چنان برای شرکت‌های فعال در این زمینه جذاب است که دیگر نام‌های بزرگ تلفن همراه مانند سامسونگ و شیائومی فعالیت‌های خود را به شدت در هند افزایش دادند.

انتهای پیام/

گسترش مشکلات اقتصادی اپل در پی سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.