رشد چشمگیر هوآوی و افول سامسونگ و اپل در عرضه تلفن همراه به بازار

هوآوی با رشد ۵۰ درصدی در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱۹ بیش از هر زمان دیگری به عبور از سامسونگ نزدیک شده است.

رشد چشمگیر هوآوی و افول سامسونگ و اپل در عرضه تلفن همراه به بازار + (گزارش سه ماهه ابتایی سال 2019)به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که پیش‌بینی می‌شد طراحی گوشی‌های تاشو و استفاده از فناوری ۵G بتواند وضعیت عرضه و فروش تلفن‌های همراه را بهبود ببخشد، همچون دو سال گذشته، در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ مجددا شاهد کاهش عرضه این محصولات به بازار بودیم. طبق بررسی‌های اخیر، در سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری، نزدیک به ۳۱۰ میلیون تلفن همراه به بازار جهانی عرضه شده است، این درحالی است که در دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ این تعداد به ۳۴۵ میلیون نسخه می‌رسید، به این ترتیب عرضه تلفن همراه با کاهش ۶.۶ درصدی همراه بوده است. تصویر زیر جدل فروش و سهم بازار ۶ شرکت برتر بازار تلفن هوشمند در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد، همچنین ارقام مربوط به دوره مشابه سال گذشته میلادی نیز آورده شده تا وضعیت رشد یا افول شرکت‌های مختلف مشخص گردد.

رشد چشمگیر هوآوی و افول سامسونگ و اپل در عرضه تلفن همراه به بازار + (گزارش سه ماهه ابتایی سال 2019)

همانطور که می‌بینید، هوآوی و ویوو تنها شرکت‌هایی هستند که در این وضعیت نابسامان بازار تلفن همراه موفق به افزایش فروش خود شده‌اند، شرکت هوآوی در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ توانسته بود ۳۹.۳ میلیون تلفن هوشمند به بازار عرضه کند و ۱۱.۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد، اما غول چینی در سال جاری با بیش از ۵۰ درصد رشد، مقدار عرضه تولیدات خود را به ۵۹.۱ میلیون نسخه رسانده و سهم بازارش بیش از پیش به سامسونگ نزدیک شده است. مدیران هوآوی در گذشته اعلام کرده بودند که پس از عبور از اپل در سال ۲۰۱۸، می‌خواهند در سال ۲۰۱۹ سامسونگ را نیز پشت‌سر بگذارند و به پرفروش‌ترین برند صنعت تلفن همراه تبدیل شوند. با این تفاسیر هوآوی هر روز به هدف خود نزدیک‌تر شده و سامسونگ باید فکری اساسی برای مقابله با هوآوی داشته باشد.

رشد چشمگیر هوآوی و افول سامسونگ و اپل در عرضه تلفن همراه به بازار + (گزارش سه ماهه ابتایی سال 2019)

اما سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال گذشته نزدیک به ۷۸.۲ میلیون تلفن هوشمند به بازار عرضه کرد که این تعداد در سال جاری به ۷۱.۹ میلیون نسخه نزول کرد، البته سهم بازار این شرکت در همان رقم ۲۳ درصد ماند، اما سامسونگ باید بداند که هوآوی به سرعت در حال رشد است. سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال پرچمداران خود را معرفی و به فروش رساند و پیش‌بینی می‌شود وضعیت این شرکت در سه ماهه دوم سال بهبود یابد، با عرضه گسترده سری گلکسی A و فروش قابل انتظار برای مدل‌های این سری، به احتمال فراوان رقم فروش سامسونگ با رشد مواجه می‌شود.

رشد چشمگیر هوآوی و افول سامسونگ و اپل در عرضه تلفن همراه به بازار + (گزارش سه ماهه ابتایی سال 2019)

رشد چشمگیر هوآوی و افول سامسونگ و اپل در عرضه تلفن همراه به بازار + (گزارش سه ماهه ابتایی سال 2019)

اپل که سال گذشته وضعیتی بهتر از هوآوی داشت، در پایان سال ۲۰۱۹ قافیه را به این شرکت چینی باخت و در حال حاضر نیز اختلاف زیادی با هوآوی پیدا کرده است، این شرکت در سال گذشته ۵۲.۲ میلیون آیفون به بازار عرضه کرد که این مقدار در زمان مشابه امسال به ۳۶.۴ میلیون رسیده، سهم بازار این شرکت نیز از ۱۵ درصد به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است. همراه با سامسونگ و اپل، شرکت‌های شیائومی، اوپو نیز با کاهش روش مواجه شدند، به نظر می‌رسد هوآوی توانسته در بازار چین، دیگر برند‌های چینی را نیز به دردسر بیاندازد. تنها ویوو توانسه فروش خود را به همراه هوآوی افزایش دهد که آن را مدیون نوآوری در تولیدات و بازاریابی مثبت در چین و هند است.


بیشتر بخوانید: توئیتر حساب‌های کاربری همسو با سیاست‌های ایران را حذف کرد


انتهای پیام/

رشد چشمگیر هوآوی و افول سامسونگ و اپل

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار