عرضه ۱۰۰ میلیون تلفن هوشمند توسط هوآوی در نیمه اول سال ۲۰۱۹

شرکت هوآوی در شش ماهه اول سال موفق شد ۱۰۰ میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان عرضه کند.

عرضه 100 میلیون تلفن هوشمند توسط هوآوی در نیمه اول سال 2019به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌هایی که اتفاقات مختلف و چالش‌برانگیزی برای شرکت هوآوی رخ می‌دهد، انتشار اخبار عرضه بالا تلفن همراه این شرکت از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی، می‌تواند خبر مثبتی برای مدیران هوآوی باشد. این شرکت در سال گذشته با عرضه ۲۰۶ میلیون تلفن هوشمند به سراسر جهان موفق شد از این حیث شرکت اپل را پشت‌سر بگذارد و پس از سامسونگ به دومین تولید کننده برتر گوشی همراه در جهان تبدیل شود. هوآوی با ۲۰۶ میلیون عرضه، توانست نسبت به سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰ درصد رشد را تجربه کند و روند صعودی بسیار مثبتی داشته باشد، به همین جهت بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند که تا پایان سال ۲۰۲۰ این شرکت از سد سامسونگ نیز عبور کرده و به برترین تولید کننده تلفن همراه در جهان تبدیل می‌شود. البته خود هوآوی برنامه داشت با توسعه برند آنر، این اتفاق را تا پایان سال ۲۰۱۹ رقم بزند.

اما با قرار گرفتن در لیست سیاه بازرگانی آمریکا و قطع همکاری با شرکت‌های مانند گوگل، کوالکام، اینتل و دیگر شرکت‌ها، عملا زنجیره تامین هوآوی فروپاشید و حال این شرکت باید بتواند تا قطعات سخت‌افزاری و برنامه‌های نرم‌افزاری خود را به روشی دیگر تامین کند. این اتفاق تاثیرات منفی بر فروش محصولات هوآوی خواهد گذاشت، این شرکت تا به این‌جای سال فروش خوبی داشته، اما در ادامه سال، کاهش چشمگیر فروش این شرکت چینی، قابل انتظار است. خود هوآوی اعلام کرده با این وضعیت، پیش‌بینی افت فروش ۴۰ تا ۶۰ میلیونی را دارد و کل آمار به ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون واحد، کاهش خواهد داشت. بزرگ‌ترین مشکل این شرکت، فسخ شدن مجوز استفاده از سیستم‌عامل اندروید است، محصولات عرضه شده این شرکت به این سیستم‌عامل مجهز شده و حتی سری پرچمدار P30 بروزرسانی اندروید Q رانیز دریافت کردند، اما پرچمداران نیمه دوم سال هوآوی یعنی سری میت ۳۰، به احتمال فراوان با سیستم عامل Hongmeng عرضه می‌شوند.

عرضه 100 میلیون تلفن هوشمند توسط هوآوی در نیمه اول سال 2019

با این وجود هوآوی در شش ماه اول سال و تا پایان ماه می، ۱۰۰ میلیون تلفن هوشمند به بازار عرضه کرد، این روند اگر ادامه پیدا می‌کرد، هوآوی به رکورد ۲۰۵ میلیون عرضه سال گذشته خود می‌رسید، اما با توجه به شرایط پیش آمده، تصور ۱۰۰ میلیون عرضه تلفن هوشمند در ادامه سال برای هوآوی، بسیار دشوار است.

عرضه 100 میلیون تلفن هوشمند توسط هوآوی در نیمه اول سال 2019

عرضه 100 میلیون تلفن هوشمند توسط هوآوی در نیمه اول سال 2019

عرضه 100 میلیون تلفن هوشمند توسط هوآوی در نیمه اول سال 2019

تا همین حالا، فروش هواوی در خارج از چین نسبت به ماه گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده، البته بر اساس اطلاعات موجود، عرضه محصولات پوشیدنی هوآوی مانند ساعت هوشمند این شرکت دچار افت نشده است و همچنان روندی صعودی دارد، مدیر تجارت مصرف‌کنندگان هوآوی به‌تازگی اعلام کرد که از اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیون ساعت هوشمند سری Watch GT در سراسر جهان عرضه شده است، همچنین عرضه تجهیزات پوشیدنی هوآوی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بیش از ۲۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر 


انتهای پیام/

عرضه ۱۰۰ میلیون تلفن هوشمند توسط هوآوی

 
برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار