سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۶۰ درصدی وحوش در آلمابلاغ اسدآباد

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از رشد ۶۰ درصدی وحوش در آلمابلاغ این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روح الله زال پور، مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: سرشماری وحوش منطقه حفاظت شده آلمابلاغ به پایان رسید که در این سرشماری ۵۰ تا ۶۰ درصد آمار وحوشی، چون گونه‌های قوچ و میش، خرگوش، کفتار، گرگ، گراز، پرندگان شکاری و انواع پرندگان رشد داشته است.

وی با اشاره به وجود گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی این منطقه افزود: منطقه حفاظت شده آلمابلاغ در سال ۸۵ به عنوان منطقه شکارممنوع اعلام شده و در سال ۸۹ این منطقه به مساحت ۷۷۳۸ هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافته است.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد با اشاره به فصل زاد و ولد گرگ‌ها افزود: خوشبختانه تا کنون در رابطه با تعرض گرگ‌ها به انسان و یا احشام در این شهرستان موردی گزارش نشده و مشکلی خاصی در این راستا وجود ندارد.

زال پوربا بیان اینکه گرگ‌ها در شرایط عادی کاری با انسان ندارند، گفت: با توجه به فصل زاد و ولد گرگ‌ها برخی از افراد اقدام به برداشتن توله گرگ می‌کنند که این امر نیز در حس انتقام جویی و تعرض گرگ به انسان نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/ب

۶۰ درصد وحوش در آلمابلاغ اسدآباد رشد داشته است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.