معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان از آغاز سرشماری تابستانه وحوش در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی صفی خانی، معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان با اشاره به اینکه سرشماری تابستانه وحوش در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان آغاز شده است افزود: این سرشماری برای به دست آوردن نرخ زاد و ولد و جمعیت حیات وحش به منظور برنامه ریزی برای مدیریت آنها صورت می‌گیرند.

وی بیان کرد: در این سرشماری وضعیت جمعیتی پستانداران و گونه‌های شاخصی نظیر قوچ و میش و کل و بز ررسی می‌شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهارداشت: در هر منطقه هشت تا ۱۰ نفردر قالب تیم‌های ۲ نفره شامل یک فرد آشنا به مسیر تردد گونه‌های جانوری و یک مأمور برای تأیید مشاهدات اقدام به سرشماری می‌کنند.

صفی خانی ادامه داد: هرتیم هنگام آغاز فعالیت مسیر حرکتی خود را با تیم‌های مجاور هماهنگ کرده تا از بازشماری گونه‌ها جلوگیری شود با این وجود در پایان هر روز تیم‌ها با حضور در پاسگاه محیط بانی اقدام به آنالیز اعداد و ارقام بر اساس مؤلفه‌های همچون ساعت مشاهده گونه‌ها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سرشماری آمار و اطلاعات شامل نوع گونه، جنسیت، سن تقریبی و ساعت و محل روئیت گونه ثبت شده تا کمترین خطا را در ارائه آمار داشته باشیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهار داشت: داشتن اطلاعات و آمار دقیق از گونه‌های جانوری موجود در منطقه برای به دست آوردن نرخ رشد جمعیت و برنامه ریزی های زیست محیطی ضروری است.

انتهای پیام/ج

آغاز سرشماری تابستانه وحوش در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.