معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ورود افراد و گروه‌ها به مناطق حفاظت شده این استان از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ممنوع شده است.

ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی صفی خانی، معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: این ممنوعیت به دلیل زادآوری وحوش به خصوص گونه‌های قوچ و میش، کل و بز و برخی از گوشتخواران و پرندگان در مناطق حفاظت شده استان همدان اعمال شده است.

وی بیان کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تأمین فضای ایمن و امن برای زاد و ولد حیوانات، و جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان، ورود به مناطق حساس که نیاز به امنیت بیشتری دارد در مناطق حفاظت شده استان همدان ممنوع اعلام می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: با توجه به ممنوعیت بازدید، مجوز بازدید از مناطق حفاظت شده از قبیل خانگرمز، لشگردر، ملوسان، آلموبلاغ، گلپرآباد و شراء صادر نخواهد شد.

صفی خانی اظهارداشت: کنترل‌های مستمر و شبانه روزی مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه در مناطق حفاظت شده استان همدان ادامه دارد و یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول این مدت گرو‌های سیار یگان و پاسگاه‌های محیط بانی فعال‌تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز به شدت جلوگیری خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان همدان با اظهار تأسف از ناآگاهی برخی افراد سودجو و شکارچیان در جدا سازی نوزاد حیوانات از مادر گفت: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدین در روز‌های اول تولد، نوزاد به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر جان خود را از دست می‌دهد به همین علت به شدت با اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می‌کنند و این عمل غیر انسانی را انجام می‌دهند برخورد می‌شود.

صفی خانی گفت: استان همدان مساحتی افزودن بر یک میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۰۰ هکتار را دارا است که ۲۱۸ هزار ۹۴۴ هکتار از اراضی سطح استان شامل ۶ منطقه حفاظت شده با مساحتی نزدیک به ۶۰ هزار و ۹۶۷ هکتار است و در مجموع حدود ۲.۷ درصد از سطح استان حفاظت شده است.

انتهای پیام/ب

ورود به مناطق حفاظت شده همدان تا ۱۵ خرداد ممنوع شد

برچسب ها: محیط زیست ، شکارچیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.