سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خبر داد;

برداشت بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم جو و دانه‌های روغنی در سطح استان ایلام

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم جو و دانه‌های روغنی در سطح استان ایلام برداشت گردیده است.

اقدسی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  گفت: در سال زراعی جاری سطحی معادل ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت غلات و دانه‌های روغنی اختصاص یافته است که تا این تاریخ حدود ۱۵۰ هزار هکتار از آن معادل ۷۰ درصد کل سطح زیر کشت با بکارگیری تعداد ۳۰۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری استان برداشت و مابقی سطوح مزارع نیز در مناطق شمالی استان هم اکنون با به کارگیری تعداد ۲۴۵ دستگاه کمباین در حال برداشت می‌باشند.

وی افزود: تا کنون از این سطح مقدار ۲۳۰ هزار تن گندم نان، ۲۴ هزار تن گندم بذری و ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان تولید و تحویل مراکز خرید در سطح استان گردیده است.

اقدسی اظهار کرد:با توجه به تنوع ارقام و وسعت اراضی زراعی، حداقل زمان مورد نیاز برای برداشت کامل محصول در هر شهرستان بین ۲۵ تا ۳۰ روز پیش بینی می‌گردد که امیدواریم کشاورزان عزیز ضمن رعایت نکات ایمنی و با تعامل کمباین داران نسبت به برداشت مزارع باقی مانده بدون هیچگونه دلهره و نگرانی اقدام نمایند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اضافه کرد: ضمناً با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دادستان محترم از خروج کمباین‌ها به خارج از استان تا اتمام برداشت شهرستان‌ها اکیدا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/با

برداشت گندم، جو و دانه‌های روغنی در سطح استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.