مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت: برداشت غلات در سطح هفت هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

برداشت غلات از اراضی کشاورزی بدره آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،اصغر باباخانی مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت:سال زراعی جاری هفت هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص دارد که از این میزان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار گندم و پنج هزار هکتار جو است و پیش بینی می‌شود از این سطح حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم برداشت و سه هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شود.

بابا خانی افزود: کارشناسان این مدیریت ضمن ثبت اطلاعات زارعان در سامانه جامع پهنه بندی به منظور خرید گندم کشاورزان و نظارت بر مراکز خرید، در روند برداشت محصول نظارت کامل داشته و با معاینه فنی کمباین‌ها قبل از شروع به کار و هنگام انجام عملیات برداشت از تلفات احتمالی حاصل از ریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری خواهند کند.

وی از آمادگی یک مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید جو در شهرستان خبر داد و گفت: این مراکز کار خرید گندم و جو را به صورت شبانه روزی انجام و آماده خرید محصول گندم و جو مازاد از کشاورزان می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت:  سطح باغ‌های موجود در بدره ۱۳۰ هکتار است که سالانه بیش از ۳۵۰ تن محصولات باغی مختلف از بدره به بازار روانه می‌شود که از ارزش اقتصادی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/با

برداشت غلات در شهرستان بدره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.