سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰۰۰ کیلومتر جاده عشایری کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار کیلومتر جاده عشایری در مناطق ییلاقی این استان که بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب‌های بهاره مسدود شده بود بازگشایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمن آزادی معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون چهار دستگاه ماشین آلات سنگین امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد و ۱۰ دستگاه تجهیزات بخش خصوصی در حال بازگشایی یکهزار کیلومتر دیگر از راه‌های عشایری مناطق ییلاقی استان است.

وی بیان کرد: کوچ بهاره ۱۰ هزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد به مناطق ییلاقی پایان یافته است. معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اولویت امور عشایر برای تامین آب بهداشتی هم اکنون روزانه ۵۰۰ متر مکعب آب آشامیدنی با استفاده از ۲۷ تانکر آبرسان بین عشایر توزیع می‌شود.

معاون اداره کل امورعشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ منبع ذخیره آب در این استان احداث شده است. ۳۰۰ چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شده است.

۷۰ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد عشایر دارد که از شش ایل بومی، دو طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است. ۵۵ درصد دام، ۲۷ درصد عرصه‌های زراعی، ۱۷ درصد باغ‌ها و تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز استان متعلق به جامعه عشایری است.

انتهای پیام/غ

بازگشایی راه های عشایری

 

برچسب ها: وضعیت راه ها ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.