همکاری سه هزار و ۶۱۷ داوطلب با هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۶۱۷ داوطلب متخصص با ۲۹ سال سن به بالا با این نهاد در اقدامات بشر دوستانه همکاری می‌کنند

همکاری سه هزار و ۶۱۷ داوطلب با هلال احمر کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،سید امان‌الله جهان بین گفت: این گروه‌ها در قالب خیران، پرستاران، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: این داوطلبان خدماتی مانند کاروان‌های بهداشتی و درمانی و جمع آوری کمک‌های مردمی هنگام بروز حوادث را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:پارسال داوطلبان جمعیت هلال احمر استان،۳۱ طرح بهداشتی درمانی در روستا‌های کمتر برخوردار استان را به هشت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت روستایی و عشایر ارائه دادند.

جهان بین گفت: ۱۸۰ کانون در حوزه جوانان زیر ۲۹ سال استان، در رده‌های سنی مختلف، چون مهد کودک، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و شاخه آزاد فعالیت می‌کنند.

وی توضیح داد:سالیانه ۱۰۰ مدرسه در طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) آموزش‌های مهارتی کمک‌های اولیه را فرا میگیرند که پارسال در بخش پسران رتبه اول و بخش دختران رتبه دوم در المپیاد کشوری دادرس از سوی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد کسب شد.

جهان بین اضافه کرد:جشنواره‌های عکس، فیلم و طرح‌های اوقات فراغت از جمله برنامه‌های فرهنگی برای اعضای جمعیت هلال احمر است.

وی گفت: برپایی اردو‌های کشوری و منطقه‌ای بخش دیگری از خدمات فرهنگی به اعضای جمعیت هلال احمر است که پارسال ۱۸ اردو با شرکت ۳۴۰ نفر در مناطق مختلف کشور برگزار شد.

وی عنوان کرد: تعطیلات نوروز امسال، طرح ایمنی سلامت مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی جوانان جمعیت هلال احمر استان انجام شد که  در این طرح به ۹۰۰ نفر از گردشگران خدمات داده شد.

جهان بین افزود: بخشی از جوانان داوطلب پس از فراگیری آموزش‌های مقدماتی، تخصصی لازم به صورت داوطلبانه وارد پایگاه‌های امداد و نجات می‌شوند.

وی گفت که هم اکنون یک هزار و ۲۸۰ امدادگر و نجاتگر آموزش دیده در کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ دستمزدی و به صورت داوطلبانه در شرایط سخت به حادثه دیدگان مختلف از جمله سیل و سوانح جاده‌ای خدمت می‌کنند.

جهان بین هم چنین گفت: هم اکنون پنج پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دائم، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان و ۹ پایگاه موقت در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام /پ

افزایش همکاری ها با هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد

برچسب ها: هلال احمر ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.