سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۸ غار همجوار در تنگ بزازخانه کرمانشاه

کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : وجود ۱۸ غار همجوار که محل سکونت انسان‌های اولیه بوده، این ظرفیت را در تنگ بزازخانه کرمانشاه بوجود آورده که با طراحی یک پارک موزه یا موزه انسان‌های اولیه، این منطقه را در سطح جهانی معرفی کنیم.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا مرادی بیستونی کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه "تنگ بزازخانه" را یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان خواند و گفت: زیبایی‌های این منطقه طبیعی و نزدیکی آن به کرمانشاه باعث محبوبیت زیاد آن بین مردم شده و حتی گردشگرانی از سایر مناطق ایران و خارج از کشور برای بازدید از جاذبه‌های این منطقه در آنجا حضور پیدا می‌کنند.

وی نبود امکانات و زیرساخت‌های گردشگری همچون آب شرب، پارکینگ، فروشگاه، سرویس‌های بهداشتی و... را مهمترین مشکلات تنگ بزارخانه برای گردشگران عنوان کرد و گفت : از آنجایی که این منطقه جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست است، لذا انجام هرگونه ساخت و ساز جهت اجرای زیرساخت‌های گردشگری از گذشته تاکنون با ممنوعیت‌هایی مواجه بوده، اما می‌توان با تعامل بین محیط زیست و حوزه گردشگری استان، این مشکل را حل و فصل کرد.

این کارشناس گردشگری ایجاد زیرساخت‌هایی قبل از منطقه ورود ممنوع، بکارگیری معماری مناسب با طبیعت منطقه برای اجرای پروژه‌ها و واگذاری این پروژه‌ها به مردم بومی در قالب یک تعاونی را راهکار‌هایی برای حل مشکلات زیرساختی منطقه گردشگری تنگ بزازخانه عنوان کرد.

وی گفت: البته اجرای پروژه‌های زیرساختی در منطقه نباید بگونه‌ای باشد که باعث خفگی و مخدوش شدن چهره تنگ بزازخانه شود.

مرادی بیستونی بابیان اینکه چنین اقداماتی در کنار ظرفیت‌های بالای تنگ بزازخانه می‌تواند آوازه این منطقه را جهانی کند، عنوان کرد: هنگامی که گردشگری وارد این منطقه می‌شود، مسیری را در دل طبیعت و از کنار کوه‌های استوار بیستون پیمایش می‌کند تا به آبشار‌های زیبایی این منطقه می‌رسد. همچنین در ضلع شرقی این منطقه ۱۸ غار وجود دارد که تنها نقطه‌ای در ایران است که این تعداد غار نزدیک به هم را در دل خود جای داده است.

وی بابیان اینکه براساس مطالعات باستان شناسی این غار‌ها در زمان باستان محل زندگی انسان‌های اولیه بوده، افزود: باتوجه به پتانسیل‌های بالای این غارها، می‌توانیم این منطقه را به عنوان پارک موزه و یا موزه انسان‌های اولیه طراحی و آن را در سطح جهانی مطرح و معرفی کنیم.

تنگ بزارخانه در محور بیستون به کرمانشاه قرار گرفته است .

 

 

انتهای پیام/د

زیبایی‌های منطقه طبیعی و نزدیکی آن باعث محبوبیت زیاد آن بین مردم شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.