قرآن نفیس و تاریخی شهرستان پاوه که مربوط به دوران صفویه است با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مرمت می‌شود.

قرآن تاریخی پاوه مرمت می شودبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، در راستای انجام هماهنگی امورات مربوط به معاونت میراث فرهنگی و دفتر ثبت، طهماسبی و خانی‌لعل‌آبادی از معاونان میراث فرهنگی استان کرمانشاه و احمدی معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان پاوه از محل «چنار‌های ثبت شده» در شهر پاوه روستای پشته و روستای شرکان بازدید به‌عمل آوردند.

در بازدید این معاونان ضمن ارزیابی وضعیت موجود مقرر شد نسبت به ارائه گزارش و طرح کارشناسی اقدام و همچنین احمدی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پاوه نسبت به تخصیص اعتبار برای ساماندهی محوطه و نیز بیماری‌زدایی چنار‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

طهماسبی در ادامه، از «قرآن تاریخی مسجد شهر پاوه» بازدید و مقرر شد نسبت به مرمت و ساماندهی قران نفیس فوق که مربوط به دوران صفویه است اهتمام لازم مقرر شود.

در راستای توانمند‌سازی منطق روستایی و ساماندهی به موزه‌ها و مجموعه‌های، طهماسبی ضمن بازدید از مجموعه «روزگار آقای عارفی» در روستای شرکان و «اقامتگاه بوم‌گردی هه‌نار» به مالکیت بشیر قانع تدابیر لازم را برای ثبت مجموعه عارفی به وی اعلام شود.

انتهای  پیام/ز

 

مرمت قرآن تاریخی مسجد شهر پاوه

برچسب ها: میراث فرهنگی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.