سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی به مردم خوزستان، بزرگ‌ترین افتخار صنعت برق

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق نیروگاه اهواز، خدمت رسانی به مردم خوزستان را بزرگ‌ترین افتخار صنعت برق عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در بازدیدی که مدیران ارشد صنعت برق حرارتی کشور و خوزستان از نیروگاه رامین اهواز داشتند، بر خدمت رسانی مستمر به مردم، بویژه مناطق سیل زده تاکید شد و خدمت رسانی به مردم خوزستان را بزرگ‌ترین افتخار صنعت برق برشمردند.

محسن طرزطلب و پیشاهنگ مدیر عامل و معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید برق کشور به همراه مدیران عامل صنعت برق حرارتی خوزستان، ضمن بازدید از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه این نیروگاه که در ساحل رودخانه کارون قرار دارد از سیل بند‌های احداث شده در شهر ویس بازدید نموده و به اقدامات تخصصی بمنظور جلوگیری از ورود سیل به نیروگاه و همچنین تداوم ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیکی به مناطق سیل زده منطقه تاکید کرد.

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی جدیت در خدمت رسانی به مردم شریف استان خوزستان در شرایط فعلی و همچنین ایام تابستان را از افتخارات صنعت برق حرارتی کشور دانست.

وی در بازدید از واحد‌های تولیدی و تاسیسات فنی نیروگاه رامین، ارتقا سطح آمادگی و تقویت واحد‌های تولیدی این نیروگاه و سایر نیروگاه حرارتی استان خوزستان بمنظور تولید پایدار این انرژی به ویژه در پیک تابستان را از مهم‌ترین رویکرد و برنامه‌های این صنعت دانست و اظهار امیدواری نمود صنعت برق حرارتی کشور همچنان بتواند خدمت رسان شایسته‌ای برای مردم شریف استان خوزستان باشد.

در ادامه این بازدید که با ارائه گزارشات مدیران عامل صنعت برق حرارتی و ارائه نظرات و راهکار‌های تخصصی، پیشاهنگ؛ معاونت راهبری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی همراه بود، بر تسریع در حل مشکلات، رفع محدودیت‌ها و اتمام تعمیرات واحد‌های نیروگاهی خوزستان به منظور حفظ آمادگی تولید در تابستان پیش رو تاکید شد.

ناصر محمدی، مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز نیز ضمن ارائه گزارشی به تشریح اقدامات و عملکرد این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی در سال ۹۷ پرداخت.

وی اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ و تعمیرات میاندوره‌ای سایر واحد‌های نیروگاه، تعمیرات اساسی برج‌های خنک کن فاز ۲، بهبود راندمان کندانسور‌ها و همچنین بازسازی و راه اندازی کلید خانه واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک که به دلیل حادثه آتش سوزی از مدار خارج شده بود را از اقدامات شاخص نیروگاه رامین در سال گذشته دانست و آمادگی کامل این نیروگاه به منظور تولید پایدار انرژی حیاتی برق به ویژه در تابستان و پیک مصرف سال ۹۸ را اعلام کرد.

محمدی در ادامه به تشریح اقدامات نیروگاه این نیروگاه در بحران سیل خوزستان پرداخت و مقاوم سازی تجهیزات و نگهداری از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه نیروگاه رامین که در ساحل رودخانه کارون قرار دارد را از اقدامات تخصصی نیروگاه در حفظ و کاهش اثرات سیل عنوان نمود.

این مقام مسئول همچنین ضمن تقدیر از تدابیر مدیران صنعت برق و حمایت و همدلی سایر نیروگاه‌های کشور در امدادرسانی و کاهش اثرات سیل در منطقه، مشارکت نیروگاه در احداث سیل بند‌های شهرستان باوی، حضور تلاشگران و گروه‌های جهادی نیروگاه در کمک رسانی به مردم منطقه و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیکی به سازمان‌ها و گروه‌های امدادی را از اقدامات و رویکرد‌های نیروگاه رامین در مقابله با این بحران عنوان نمود.

شایان ذکر است؛ نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود ۴۰ درصد برق مورد نیاز استان خوزستان است ونقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

امدادرسانی نیروگاه رامین اهواز به سیل زدگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.