مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز، از تولید بیش از ۱۰ میلیون و ۳۱۸ هزار ۴۵۲ مگاوات ساعت انرژی برق در سال ۹۷ در این نیروگاه خبر داد.

ناصر محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سال ۹۷ بدلیل خشکسالی، گرمای بیش از حد هوا و همچنین کاهش سطح تولید نیروگاه‌های برقابی، سالی پرچالش برای صنعت برق بود و به لطف خدا و همت تلاشگران این صنعت توانستیم در آزمونی سخت سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به تولید ۱۰ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۵۲ مگاوات ساعت انرژی برق توسط این نیروگاه در سال ۹۷ بیان داشت: استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی، مصرف بالای انرژی برق و همچنین استقرار صنایع بزرگ در این استان، پس از استان تهران بزرگترین مصرف کننده برق کشور است که این موضوع بر اهمیت و نقش استراتژیک نیروگاه رامین بعنوان بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور افزوده است.

محمدی، تولید پایدار انرژی برق، بهره برداری، نگهداری و تعمیرات اضطراری واحد‌های نیروگاه در گرمای بی سابقه تابستان، اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴، تعمیرات میاندورای سایر واحد‌های نیروگاه، تعمیرات اساسی برج‌های خنک کن فاز ۲ و بازسازی کلیدخانه واحد شماره یک که بدلیل آتش سوزی از مدار خارج شده بود را مهم‌ترین اقدامات شاخص این نیروگاه در سال ۹۷ دانست.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز، همچنین برخورداری از نیروی انسانی متخصص و با تجربه را مهم‌ترین فاکتور ارزنده این نیروگاه دانست و تصریح کرد: این نیروگاه در آستانه ۴۰ سالگی خود قرار دارد از توانمندی و پتانسیل مطلوبی جهت تولید پایدار این انرژی حیاتی و اجرای عملیات‌های اضطراری و در شرایط خاص دارد.

به گفته ناصر محمدی، مدیریت بهره برداری و تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر، نمونه بارزی از توانمندی و خدمات تخصصی پرسنل نیروگاه رامین است.

وی اذعان داشت: این نیروگاه برای ارائه خدمات فنی-مهندسی به سایر نیروگاه‌ها و صنایع کشور آمادگی دارد.

شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود ۴۰ درصد برق مورد نیاز استان خوزستان است و نقش مهمی در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه برق ایفاء می‌کند.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید برق در نیروگاه رامین اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.