مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از بازسازی کلید خانه این واحد ۳۰۵ مگاواتی و اتصال آن به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

ناصر محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک سال نو گفت: کلیدخانه واحد یک این نیروگاه در اوایل اسفندماه سال سال ۹۷ بدلیل مشکلات فنی دچار آتش سوزی شده بودکه منجر خروج این واحد ۳۰۵ مگاواتی از چرخه تولید انرژی برق در نیروگاه رامین شد.

وی با بیان اینکه تجهیزات نیروگاه رامین به دلیل ساختار فنی و طرح اولیه از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در نیروگاه رامین به لطف دانش و تجارب ارزشمند کارکنان خود و با حفظ روحیه جهادی توانستیم اقدام به بازسازی این کلید خانه و راه اندازی مجدد و موفقیت‌آمیز این واحد نیروگاهی نمائیم.

محمدی ضمن تقدیر و تشکر از همه کارکنان تلاشگر و بسیجی نیروگاه رامین در بازسازی به موقع این کلید خانه که دچار آسیب جدی نیز شده بود بیان کرد: حوادث صنعتی بخشی از رویداد‌های اجتناب ناپذیر و در عین حال قابل پیشگیری است که باید با آسیب‌شناسی دقیق فنی و تحقیقات تخصصی سعی کنیم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم تا شاهد کم‌ترین آسیب در نیروگاه باشیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین، تکیه بر دانش و تجربه کارکنان متعهد را بزرگ‌ترین سرمایه این نیروگاه عنوان کرد و اذعان داشت: استفاده از تجهیزات مستعمل و بازسازی شده این کلید خانه در سریع‌ترین زمان ممکن را یکی از دستاورد‌های مهم این نیروگاه در شرایط فعلی است.

این مقام مسئول، راه اندازی مجدد این واحد ۳۰۵ مگاواتی در ایام نوروز را نوید بخش تداوم خدمت رسانی نیروگاه در سال جدید عنوان نمود.

محسن حافظی بیرگانی، مجری پروژه کلید خانه واحد شماره یک نیروگاه رامین نیز مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این عملیات را دمونتاژ کلیه تجهیزات آسیب دیده شامل کلید‌های فشار متوسط، فشار ضعیف و مدارات کنترلی آن ها، سرویس و تعمیر بیش از ۱۵۰ عدد بریکر فشار (متوسط وضعیف) و سرویس و بازسازی داکت‌های ترانس رزرو (سرویس بیش از ۲۷۰ عدد مقره)، مونتاژ مدارات فرمان، عیب یابی و تست آن ها، ترمیم و اصلاح ۱۲۰ عدد کابل‌های قدرت و فرمان آسیب دیده (تست و کامینشینینگ) آن‌ها و برقدار نمودن سوییچ گیر و راه اندازی واحد طبق برنامه زمانبندی عنوان نمود.

وی کیفیت تجهیزات بازسازی شده و اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و عملیات فنی بروی تجهیزات آسیب دیده را از شاخصه‌های این پروژه توسط کارکنان نیروگاه عنوان نمود.

گفتنی است؛ نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با توان حداکثری ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور بویژه در ایام تابستان و پیک مصرف این انرژی حیاتی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

تداوم تولید برق در نیروگاه رامین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.