سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید سازمان ملل بر اجرای صحیح حقوق بشر دوستانه بین المللی

سازمان ملل متحد از کشورهای عضو این سازمان خواست به شکل بهتری حقوق بشر دوستانه بین المللی را رعایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان ملل متحد از کشورهای عضو این سازمان خواست به شکل بهتری حقوق بشر دوستانه بین المللی را رعایت کنند.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز دوشنبه از شورای امنیت و کشورهای عضو آن خواست اقداماتی برای اجرای بهتر قوانین بشردوستانه بین المللی و حفظ فضایی برای فعالیت فعالان این عرصه انجام دهند.

لوکوک در برابر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت امروز درگیری ها با حملات کاملا مستقیم به فعالان امور بشردوستانه و کارکنان و تاسیسات پزشکی همراه است.

در سال 2018، در 317 مورد حمله به کارکنان امور بشر دوستانه 113 نفر کشته شدند. همچنین 388 حمله به کارکنان بخش سلامت این سازمان به قیمت جان 300 نفر تمام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، حقوق بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
به نام خدا
موضوع: درخواست مخالفت با تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT
سلام علیکم
بار دیگر در این لحظه حساس به این جملات مقام معظم رهبری در مذمت کنوانسیون هایی نظیر پالرمو و CFT توجه فرمایید: « همین‌جا من اشاره کنم به این مسائل کنوانسیون‌ها و این معاهدات بین‌المللی. ببینید؛ این معاهدات بین‌المللی که به آن در لغت فرنگی گفته میشود کنوانسیون، در اصل در یک نقطه‌ای پخت ‌و پز می شود که اطراف قضیّه، مِن‌ باب مثال آن ۱۰۰ کشور یا ١۵۰ کشور که بعداً به آن می پیوندند، هیچ تأثیری در آن پخت‌ و پز اوّلیّه ندارند. یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئتهای فکری‌شان - به قول خودشان اتاق فکرشان- می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌ وپز می کنند، بعد این را به‌ وسیله‌ی دولتهایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله‌رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می کنند؛ اگر یک دولت مستقلّی هم پیدا بشود - حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این را قبول ندارم؛ این کنوانسیون را، این معاهده‌ی بین‌المللی را قبول ندارم»، سرش می ریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی کنید؟» کنوانسیون‌ها غالباً این[جور] است.»
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
خب چه نفی برای ملت داره
ن
۱۲:۵۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
خوب که چی ؟