نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد نمی‌تواند برای کمک به کودکان یکی از اعضای استرالیایی‌تبار داعش در سوریه، جان یک استرالیایی را به خطر بیندازد.

نخست وزیر استرالیا: این کشور هیچ کمکی به کودکان داعشی استرالیایی تبار نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا، امروز (دوشنبه) اعلام کرد به کودکان «خالد شروف» یکی از اعضای استرالیایی تبار گروه تروریستی داعش که هم اکنون در اردوگاه پناهجویان در سوریه هستند، کمک نمی‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران در کانبرا، پایتخت استرالیا اعلام کرد نمی‌تواند برای کمک به این کودکان و خارج کردن آن‌ها از سوریه، زندگی یک استرالیایی را به خطر بیندازد.

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: من فکر می‌کنم بسیار ناامیدکننده است که استرالیایی‌ها به سوریه رفته اند و به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده اند و بر خلاف ارزش‌های ما و سبک زندگی ما در آنجا مبارزه کرده اند. من فکر می‌کنم نفرت انگیزتر این است که آن‌ها کودکانشان را هم وسط چنین جایی قرار داده اند.

نخست وزیر استرالیا این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که پیش از این شبکه «ای بی سی» استرالیا گزارش کرد سه فرزند «خالد شروف» اواسط ماه مارس از مقر گروه تروریستی داعش در جنوب سوریه گریخته اند و سپس بوسیله نیرو‌های کرد سوریه به اردوگاه پناهجویان الهول منتقل شده‌اند.

دولت استرالیا پیشتر تابعیت خالد شروف را به دلیل پیوستن به گروه تروریستی داعش لغو کرده بود. وی در سال ۲۰۱۳ به همراه خانواده اش به سوریه رفت. او و همسرش در سال ۲۰۱۵ کشته شدند. پیش از این سازمان ملل و کمیته جهانی نجات گزارش کرده بودند که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون دست کم ۸۰ کودک که بیشتر آن‌ها هم زیر یک سال داشتند، در اردوگاه الهول جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار