در چارچوب افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های استرالیا، دستگاه‌های پیشرفته مجهز به اشعه ایکس و اسکنر در این فرودگاه‌ها مستقر خواهد شد.

افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های استرالیا با استقرار دستگاه‌های پیشرفتهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دولت استرالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های سراسر این کشور و اختیارات پلیس را در واکنش به ادعا‌ها درباره تلاش برای قاچاق یک ماده منفجره به خارج از سیدنی در سال گذشته افزایش خواهد داد.

اعضای دولت استرالیا اعلام کردند دولت برای ارتقاء تجهیزات امنیتی در همه فرودگاه‌های بزرگ  این کشور و ۱۳ فرودگاه منطقه‌ای ۲۹۴ میلیون دلار استرالیا هزینه خواهد کرد.

این اقدام به دنبال بازرسی از یک کیف حاوی مواد منفجره در یک چمدان صورت گرفت که قرار بود ژوئیه گذشته در توطئه‌ای که مقامات استرالیا داعش را مسبب آن می‌دانند وارد هواپیمای متعلق به خطوط هواپیمایی شرکت الاتحاد شود.

در چارچوب افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های استرالیا، دستگاه‌های پیشرفته مجهز به اشعه ایکس و اسکنر در این فرودگاه‌ها مستقر خواهد شد و محموله‌هایی که وارد فرودگاه‌ها می‌شوند به طور کامل بازرسی خواهند شد.

در همین حال ۱۴۰ نیروی پلیس نیز در فرودگاه‌ها مستقر خواهند شد و کارشناسان اطلاعاتی پلیس با آن‌ها همکاری خواهند کرد.

وزیر کشور استرالیا اعلام کرد به پلیس اختیارات جدیدی برای بررسی هویت افراد در فرودگاه‌ها و افراد مظنون داده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار