یک معارض سعودی فاش کرد که شبکه العربیه عربستان در توئیت اولیه خود درباره اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص جولان، از لفظ «اشغالی» برای این منطقه استفاده نکرده بود.

معارض سعودی مچ العربیه را گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک معارض سعودی در پی اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناخته‌شدن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان، از اقدام همسوی شبکه سعودی العربیه در پوشش خبر مربوطه پرده برداشت.

طبق گفته این معارض سعودی، شبکه العربیه در پوشش خبر به رسمیت شناخته شدن ادعای حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولانِ سوریه از سوی آمریکا، از صفت محتل (به معنای اشغال شده) برای جولان استفاده نکرده بود.

وی در صفحه توییتر خود با نام کاربری «القلم السعودی» در این باره نوشت: «شبکه صهیونیست‌شده العربیه عربستان توئیت اولیه خود درباره امضای سند الحاق جولان اشغالی به قلمرو اسرائیل از سوی ترامپ را حذف کرد. العربیه در این توئیت از توصیف جولان به عنوان یک منطقه اشغالی امتناع کرده بود!»

معارض سعودی مچ العربیه را گرفت

به گفته برخی منابع، این اقدام العربیه را می‌توان در راستای تلاش سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

دونالد ترامپ هفته گذشته در یک اقدام یکجانبه و مغایر با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل، با امضای سندی، ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان را به رسمیت شناخت.

این اقدامِ رئیس‌جمهور آمریکا با واکنش‌های منفی گسترده‌ای از سوی کشورها و سازمان‌های مختلف مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار