سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهانیان: داوران باید سعی کنند تا در قضاوت هایشان اشتباه کمتری داشته باشند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوران باید سعی کنند تا در قضاوت هایشان در مسابقات اشتباهات کمتری داشته باشند، هر زمانی که به استاندارد کافی برسیم از سیستم VAR استفاده می‌کنیم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران درباره واکنش ها به داوری در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به هر حال داوران ما سعی می‌کنند قضاوت درستی داشته باشند. هیچ داوری در جامعه ما به طور عمد صحنه‌ای را به نفع یا ضرر یک تیم نمی‌گیرد. به هر حال  وظیفه مان این است که داوران خود را از لحاظ آمادگی جسمانی، دانش داوری و از نظر روحی و روانی بالا ببریم. ما در ابتدای بازی ها، نیم فصل و در طول فصل این کار‌ها را انجام می‌دهیم. اول فصل کلاس داوری گذاشتیم و بهترین مدرسان داوری را آوردیم و مدرسانی که برای داوران حاضر در جام جهانی تدریس کرده بودند را به ایران آوردیم  و آمادگی جسمانی داوران را سنجیدیم. آن‌هایی که نتوانستند تست آمادگی خود را سپری کنند از آن‌ها استفاده نکردیم.  

تا زمانی انسان قضاوت می کند اشتباهات داوری وجود دارد 

او ادامه داد: شاید داوران اشتباه داشته باشند و آن را می‌پذیریم، اما سعی می‌کنیم این اشتباهات را کاهش بدهیم. برای اینکه اشتباهات کمتر شود سعی کردیم ۲ داور پشت دروازه استفاده کنیم.  با وجود اینکه داوران بزرگی در جام جهانی سوت می‌زدند و از سیستم VAR استفاده شد، اما باز هم داوران اشتباه کردند. تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند همچنان اشتباه داوری وجود دارد. البته ما وظیفه مان این است که اشتباهات را کمتر کنیم و به داوران  توصیه کنیم که بیشتر تلاش کنند و آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند و دید خوبی به زوایای خطا داشته باشند. این هجمه‌هایی که هست به علت این است منافع بعضی‌ها به خطر می‌افتد.  ممکن است بر سر کوتاهی بازیکنان صحنه‌هایی از دستشان در برود و نتوانند گل بزنند و آن را به حساب اشتباهات داوری بگذارند.

تیم های فوتبال از داوران بازنشسته استفاده کنند 

اصفهانیان بیان کرد: ما هم در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از  مسئولان باشگاه‌ها می‌خواهیم از داور بازنشسته استفاده کنند چرا که بعضی اوقات بازیکنان نمی‌دادند خطایی که بی پروا انجام می‌دهند اخطار دارد و یا نمی‌دانند زمانی که مانع به ثمر رسیدن گل مسلم می‌شوند چه زمانی اخراج دارد. این مسائل باید به بازیکنان آموزش داده شود چطور مربی تاکنیک‌ها را به بازیکنان یاد  می‌دهد یک داور پیشکسوت هم تیم‌ها داشته باشند تا آموزش‌های لازم را به بازیکنان بدهند. 

جرایم معترضان داوری باید بازدارندگی داشته باشد 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: مسئولان اجرای مسابقات از جمله کمیته‌های داوران،  سازمان لیگ، انضباطی، اخلاقی جلسه‌ای با مهدی تاج درباره هجمه‌های داوری داشتیم و مقرر شد که جرایم سنگینی برای افراد معترض در نظر بگیرند و یک بازنگری در آئین نامه انضباطی داشته باشیم که جرایمی افراد می‌شوند به نوعی بازدارنده باشد. جریمه ۵، ۱۰ میلیونی برای برخی از باشگاه‌ها مبلغی نیست. ما امیدواریم داوران وظایف خود را انجام بدهند و بازیکن هم در صورتی که به وظیقه خود عمل کند به نظرم مشکلی به وجود نمی‌آید. به شما قول می‌دهیم که داوران ما سالم هستند و هیچ موقع به قصد رفتاری را انجام نمی‌دهند.  

ما باید مجوز استفاده از VAR را بگیریم 

او درباره وضعیت استفاده از سیستم VAR  بیان کرد: ما سعی کردیم این اتفاق رخ بدهد و به صورت آفلاین انجام شده است. مسئولانی  در این ارتباط باید از طرف فیفا این سیستم را  نظارت کنند و تا زمانی رضایت فیفا را نگیریم به طور حتم نمی‌توانیم از VAR استفاده کنیم. انشالله اگر بتوانیم  موافقت فیفا را بدست آوریم از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده می‌کنیم و ما باید مجوز داشته باشیم.  

اصفهانیان درباره زمان ورود ناظران فیفا برای آزمایش سیستم VAR  گفت: این سیستم یک مقدار نواقصی دارد که باید رفع شود تا مسئولان فیفا برای تاییدیه به ایران بیایند. هنوز زمان حضور مسئولان فیفا در ایران مشخص نشده است.  

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: شرکت‌های داخلی سیستم VAR  را درست می‌کنند و هر زمانی که به  استاندارد کافی برسیم از این سیستم استفاده می‌کنیم.  


بیشتر بخوانید:

رئیس کمیته انضباطی باید از مردم عذرخواهی کند/ نباید شهروندان را درجه‌بندی کنیم

حضور بازیکنان پاختکور ازبکستان در ورزشگاه آزادی

قاضی‌زاده: تاج فوتبال را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌داند


انتهای پیام/  

اظهارات اصفهانیان درباره قضاوت  داوران در لیگ برتر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
اگر داور به نفع تیم سرخابی بگیرد حتی خطای واضح و اشتباه آشکار داشته باشد هیچکس این فشار را بر داوران نمی آورد با اینکه خطا خطاست.رسیدن پرسپولیس به این مرحله حذفی نمونه اشکار این تبعیض است.