سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

واگذاری احداث راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای/ مدیران راهداری مرزها اختلافات را کنار بگذارند

اسلامی از واگذاری احداث راه‌های روستایی و فرعی و همچنین نگهداری آن‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرد‌همایی روسای ادارات راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور گفت: در بسیاری از مرز‌های استان، ادارات کل راهداری بر سر  چند متر جاده مرزی با یکدیگر دعوا دارند که باید این تعارف‌ و اختلاف ها کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در مرز‌های استان‌ها چند متر جاده باعث ایجاد اختلاف شده و همواره نیمه‌کاره رها شده است که امیدواریم مدیران ادارات کل و راهداران این اختلافات را کنار بگذارند و در نوروز ۹۸ شاهد هیچ مشکلی در این بخش نباشیم.
 

مشکلات شهری هیچ ارتباطی به راهداری ندارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه بخاطر مشکلات شهرداری شاهد چاله و حفره‌هایی در مناطق مختلف شهرها هستیم، افزود: با هماهنگی که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام داده ایم امیدواریم طی تعاملی با شهرداری‌ها مشکلات چاله‌های نقاط مختلف شهر برطرف شود.

اسلامی بیان کرد: مشکلات شهرداری باعث افزایش دغدغه‌های مردم شده و از سوی دیگر مشکلات شهری هیچ ارتباطی به راهداری ندارد، اما امیدواریم تا نوروز ۹۸ اختلافات استان‌ها و شهرستان‌ها و این مشکلات برطرف شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار، شرکت ساخت و حمل و نقل جاده‌ای، مواردی را در بحث ساخت، حذف و یا کاهش می‌دهد که این موضوع باعث می‌شود  سرمایه‌های هزینه شده در پروژه‌های راهسازی به صورت کامل از بین برود، اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید تکمیل و بازسازی جاده‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: بد بودن راه‌ها ضایعه و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند و در این حوزه  شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل باید تمام تلاش  خود را تا نوروز ۹۸ برای رفع این نواقص بگذارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث و به پروژه‌های قبلی اضافه کرده است گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها کامل و ۵۰۰ کیلومتر مابقی نیازمند آسفالت، نصب علائم راهنمایی و خط کشی و گارد ریل است تا وارد ترافیک شود، بنابراین طی تفاهم نامه‌ای که بین این دو سازمان امضا شده باید تا سال ۹۸ این پروژه‌ها به صورت کامل تکمیل و به بهره برداری برسد.

اسلامی به نقاط پر حادثه در جاده‌های فرعی کشور که باعث ایجاد ترافیک‌های زیادی می‌شود اشاره کرد و افزود: کامیون‌هایی که بار‌های معادن را جا به جا می‌کنند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در مسیر و همچنین افزایش ترافیک‌ها می‌شود و همین موضوع زندگی مردم را در این مناطق مختل می‌کند بنابراین باید معاونت حمل و نقل جاده‌ای با کامیون داران و معدن داران برای رفع این مشکلات صحبت کند.

بیشتر بخوانید: افتتاح راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهور در هفته آینده/ آغاز فصل نوینی از نقش آفرینی چابهار در سطح بین‌المللی
وی بیان کرد: متاسفانه در سراسر کشور با این مشکلات مواجه هستیم به طوری که تقاضا‌های مردم باعث می‌شود که جاده و یا بزرگراهی ایجاد شود، اما به دلیل آنکه مدیریت و پشتوانه فکری برای ساخت این جاده‌ها وجود ندارد مشکلات بسیار زیادی گریبانگیر مردمان آن مناطق می‌شود.
 

سازمان راهداری و سازندگان راه باید جواب کشته های جاده ها را بدهند

 
اسلامی توضیح داد: در طی سفری که به کرمان داشته ام ۲۴۰ نفر در طول سال به دلیل خراب بودن جاده در یکی از شهرستان‌های کرمان کشته شده‌اند و جواب این کشته‌های جاده‌ها را باید سازمان راهداری و سازندگان راه بدهند.

اسلامی اظهار کرد: نباید با تصمیمات غلط و به دلیل راحتی مردم با ساخت جاده‌های نا ایمن شاهد بروز چنین مشکلاتی شویم.

وی بیان کرد: باید تعاملات فرمانداران، بخشداران، استانداران با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش یابد و ساخت جاده‌ها به گونه‌ای نباشد که به دلیل بی انضباطی و مهندسی بد در ساخت راه‌ها چنین اقداماتی ایجاد شود.
 

۸۰ درصد تلفات جاده ای در مسیرهای روستایی و فرعی است


اسلامی گفت: طبق آمار‌های ارائه شده تلفات و کشته‌های جاده‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۸۰ درصد در جاده‌های روستایی و فرعی بوده که باید با ایجاد و ساخت راه‌های درست و صحیح از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پیش بینی، پیشگیری و اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از رخداد‌ها بسیار مهم است و باید با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و با یک اراده مستمر و مدیریت صحیح بتوانیم از وقوع چنین حوادثی در جاده‌ها جلوگیری کنیم. سازمان راهداری باید با داشتن کارشناسان دقیق و خبره بتوانند راه‌های درستی در جاده‌ها بسازد.
 

اسکن راه‌های اصلی و فرعی / مانیتورینگ کیفیت آسفالت‌ها در سازمان راهداری


اسلامی افزود: با همتی که صورت گرفته است کل راه‌های اصلی و فرعی اسکن شده و نسبت کیفیت آسفالت‌ها در مانیتورینگ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته بنابراین ما با اطلاعات مشخصی مواجه هستیم و با داشتن این اطلاعات می‌توانیم بر اساس اولویت‌ها، راه‌های درست را بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیش از پایان سال و آغاز سفر‌های نوروزی با اهتمام ویژه نقاط مهمی که نیاز به ترمیم  دارند باید به هر طریق ممکن آسفالت  شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه نفوذ آب به آسفالت‌ها باعث تخریب جاده و از بین رفتن آسفالت می‌شود گفت: یکی از مسائل مهمی که باعث از بین رفتن آسفالت‌ها می‌شود ورود بارهای غیرمجاز با تناژ بالاست که باید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

اسلامی گفت: نصب شیب‌های درست، شانه‌های مرتب و باز بودن دهانه برای عبور آب از اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و اگر آب به آسفالت‌ها نفوذ کند مشکل از سازمان راهداری است و راهدار باید به صورت مرتب در جاده‌ها حرکت کند تا شاهد وقوع چنین حوادثی در جاده‌های کشور نباشیم.

اسلامی گفت: برداشت‌های غیر مجاز و تخریب پایه پل‌ها و همچنین لایه روبی رودخانه‌ها وظیفه راهداری است و باید به صورت مرتب این اقدامات را مطالعه و نظارت کند.
 

نصب سیستم هوشمند و پهباد برای نگهداری راهها/ اگر واحد مسکونی غیر مجازی تخریب شود اولین بخشی که باید مجازات شود سازمان راهداری است


وی افزود: نصب سیستم هوشمند و پهباد را در دستور کار قرار داده ایم تا نگهداری راه‌ها به نحو احسنت انجام شود.

اسلامی با بیان اینکه کنترل و جلوگیری از آسیب‌ها از وظایف اصلی راهداری است گفت: راهداران باید مراقب باشند که ساخت و ساز‌ی  به حریم جاده تجاوز نکند و پیش از ساخت چنین واحد‌های مسکونی به مسئله ورود کنند.

وی افزود: ورود سازمان راهداری بعد از ساخت و تخریب این واحد‌ها باعث ایجاد مشکلات بسیاری می‌شود و اگر واحد مسکونی غیر مجازی تخریب شود اولین بخشی که باید مجازات شود سازمان راهداری است، زیرا که راهداران نباید اجازه می‌دادند که سازندگان غیر مجاز وارد حریم قانونی راه‌ها شوند و در این حوزه نصب مانیتورینگ ضروری است.

وزیر راه و شهرسازی به طرحهای هادی اشاره کرد و گفت: باید مراقب باشیم که بحث‌ طرحهای هادی که تصویب می‌ رسد عوارضی ایجاد نکند و ایمن نگهداشتن راه‌ها و همچنین نگهداری و آسفالت این راه‌ها باید با اسکن کامپیوتری به صورت مرتب رصد شود.

وی به بی کیفیت بودن مجتمع‌های بین راهی اشاره کرد و افزود: باید مجتمع‌های بین راهی به شرکت‌هایی که به صورت زنجیره ای اقدام به ساخت مجتمع‌ها می‌کند واگذار شود. باید سازمان راهداری به بهترین نحو وجود چنین مجتمع‌هایی را نظارت کند، زیرا که برخی از اتوبوس‌ها مجبور هستند در چنین مجتمع‌های بی کیفیتی مسافران را پیاده کنند و این اقدامات را مردم از ما مطالبه می‌کنند و مردم باید در جاده‌ها رفاه و امنیت داشته باشند.

اسلامی با بیان اینکه برای نوروز باید نمازخانه، ساختمان و سرویس بهداشتی جدید ساخته شود گفت: فقر فضا برای اقامه نماز و همچنین کمبود امکانات در راه باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم شده است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: باید در کنار استقرار اورژانس آتش نشانی هم در خارج از شهر‌ها وجود داشته باشد، زیرا که هم اکنون آتش نشانی در اختیار شهرداری است و باید با جذب سرمایه این اقدام ار در جاده‌های کشور فراهم کنیم.
 

چه کسی به خودرو‌های امدادی مجوز می‌دهد که تعرفه‌های نجومی دریافت می‌کنند


اسلامی با بیان اینکه باید خودرو‌های امداد جاده‌ای ساماندهی شود گفت: چه کسی به خودرو‌های امدادی مجوز می‌دهد و این خودرو‌ها از طریق چه مجوزی تعرفه‌های نجومی دریافت می‌کنند سازمان راهداری باید هرچه سریع‌تر این ساماندهی را انجام دهد و مشکلاتی که خودرو‌های امداد برای مسافران ایجاد کرده اند را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال سفر با خودرو‌های شخصی بیشتر از سفر با اتوبوس باشد گفت: رانندگان باید در سفر تمامی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد افزایش تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۸ نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی به ضرورت هماهنگی دستگاه‌های ستاد سفر‌های نوروزی اشاره کرد و افزود: با نقش آفرینی درست و ارائه خدمات سفر باید کیفیت را در سفر‌های نوروزی به حداکثر برسانیم.

اسلامی گفت: در روز‌های باقی مانده از سال باید سازمان راهداری اقداماتی ازجمله شست و شوی علائم جاده‌ای، ترمیم خط کشی و پاکسازی جاده‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و سرعت‌گیر‌های غیر‌استاندار که باعث تصادفات می‌شود را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه تعمیرات ماشین آلات راهداری ارتباط به پول ندارد گفت: به شما یاد می‌دهیم که ماشین آلات بدون پول هم تعمیر کنید و اگر انگیزه و علاقه و روحیه خدمت در راهداران باشد بولدوزر‌های جنگ جهانی دوم را هم می توانیم عملیاتی کنیم.

اسلامی با بیان اینکه در نوروز امسال با سیستم‌های هوشمند به کمک همیاران پلیس راه برای افزایش انضباط در ترافیک جاده‌ای کمک می‌کنیم گفت: در نقاط بحرانی که ترافیک سنگین وجود دارد می‌توانیم  با نصب دوربین و پیش بینی صحیح از رخ دادن ترافیک جلوگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: احداث راه‌های روستایی و فرعی را به سازمان راهداری واگذار کرده ایم و در سال آینده این مصوبه را ابلاغ می کنیم همچنین احداث، نگهداری و بهره‌برداری از راه‌های روستایی بصورت کامل به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار می شود.

وی در پایان گفت: تغییر وضعیت پرسنل شرکتی و رسیدگی به معیشت راهداران از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید در اولویت خود قرار دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.