حسن نیا از افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفند برای نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: این افزایش قیمت بلیت با نظارت تعزیرات حکومتی بوده است.
 
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم گردهمایی روسای ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت اتوبوس در نوروز ۹۸، گفت: قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفند امسال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و این افزایش قیمت قابل بازگشت نیست.

وی ادامه داد: این افزایش ۲۰ درصدی قیمت با نظارت تعزیرات و دستگاه‌های حکومتی بوده و هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد و در ایام نوروز رصد کاملی برای جلوگیری از گران‌فروشی بلیت اتوبوس در تمامی پایانه‌ها انجام می‌شود.

حسن‌نیا با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد، گفت: تا به امروز هزار و ۵۰۰ نقطه از این نقاط حادثه‌خیز برطرف شده و مابقی آشکارسازی شده است که همین اقدام زمینه‌ساز کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید: واگذاری احداث راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای/ مدیران راهداری مرز‌ها اختلافات را کنار بگذارند
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی‌بر برطرف شدن مشکل لاستیک کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در کشور، گفت: تقاضای لاستیک در کشور به دلیل واردات و افزایش تولید لاستیک کاهش یافته و رانندگان مشکلی در بحث لاستیک ندارند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مسافرت‌های کشور در جاده‌ها انجام می‌شود، گفت: امسال افزایش سفر با خودرو‌های شخصی به مقاصد گردشگری و زیارتی بیشتر می‌شود.

حسن‌نیا افزود: امسال یک میلیون وسیله نقلیه شخصی افزایش یافته و همین موضوع باعث افزایش تقاضا‌های سفر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارتقا سطح و بهسازی کیفیت جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کنترل بر قیمت‌ها در ناوگان‌ها انجام می‌شود و بر تمامی سیستم‌های خدماتی نظارت‌های کاملی انجام می‌شود.

وی با اشاره اینکه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی کاستی‌های بسیار زیادی دارند که باید رفع شوند، گفت: نظارت بر امداد خودرو‌ها توسط وزارت صمت انجام می‌شود که با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم باید این نظارت به وزارت راه و شهرسازی برگردد.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه تعداد خودرو‌های امداد خودرویی در جاده‌های کشور ۲ هزار دستگاه است، گفت: شکایت‌هایی  که از امداد خودرو‌ها انجام می‌شود نشان از مشکلات فراوانی است که این خودرو‌ها برای مسافران ایجاد کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در سال آینده به طور قطع امداد‌ خودروها ساماندهی اساسی می‌شوند و برای این اقدام نیازمند یک مدیریت واحد و هوشمندسازی دستگاه‌های GPS هستیم.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۰ اسفند  آغاز و تا ۲۰ فروردین  ادامه می‌یابد، گفت: با توجه به بارندگی، بخشی از  آسفالت جاده‌ها خراب شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کیفیت سطح جاده‌ها را افزایش می‌دهیم.

حسن‌نیا  با بیان اینکه آشکارسازی نقاط پرحادثه با تعیین اعتبار انجام می‌شود، گفت: امسال ۵۰۰ کیلومتر از شبکه بزرگراهی کشور به افتتاح می‌رسد.

انتهای پیام/
 

امسال ۵۰۰ کیلومتر از شبکه بزرگراهی کشور به افتتاح می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار