سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت شش هزار نفر در طرح پیوند جوانان با مساجد

شش هزار نفر در طرح پیوند جوانان با مساجد در استان چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست شورای هماهنگی امور مساجد گفت: شش هزار نفر در طرح پیوند جوانان با مساجد، در ۱۰۹ مسجد استان شرکت کردند.

وی اضافه کرد: یک گروه کارشناسی پنج نفره به منظور ارزیابی میزان اثرگذاری و عملکرد فرهنگی این طرح، تشکیل و نتیجه را در نشست بعدی شورای هماهنگی امور مساجد استان اعلام کنند.

نکونام ادامه داد: مؤمنان موظفند در راستای حفظ حریم، حرمت و شأن مساجد تلاش بیشتری داشته و نباید این مکان مقدس با سالن‌های اجتماعات در یک تراز باشند.

وی افزود: ساخت مساجد باید بدون تجملات و در کمال سادگی صورت گیرد.

نکونام تأکید کرد: استفاده از آلات موسیقی مانند نی، ساز و دُهُل در مساجد به همراه سایر فعالیت‌های کاذب، ممنوع و حرام است.

وی افزود: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و شورای هماهنگی امور مساجد شهرستان‌ها موظفند تذکرات لازم را در این خصوص ارائه و اطلاع رسانی کنند.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: تقویت امور فرهنگی و توجه به مساجد به عنوان مهمترین کانون و خاستگاه فرهنگ عمومی، باید مورد توجه تمامی مسئولان استان باشد.
 
وی با بیان حضور جمعی از مسئولان ارشد استان در محله ۳۲ شهرکرد و برنامه ریزی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی این مکان افزود: ساخت زمین چمن مصنوعی، احداث کلینیک، راه اندازی مجتمع فرهنگی و جمع آوری شبکه فاضلاب از مهمترین مصوبات پس از حضور در این محله بود.

عباسی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تصمیم گیری در سایر محلات محروم و ضعیف شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان ارشد استان می‌تواند در کاهش مشکلات حوزه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.
 
انتهای پیام/خ

نشست شورای هماهنگی امور مساجد در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: جوانان ، مساجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.