سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش روز چابهار با حضور ۳۵ کشور جهان آغاز بکار کرد

همایش روز چابهار امروز با حضور ۳۵ کشور و ۱۱۵ سرمایه‌گذار از کشور‌های مختلف دنیا آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار (روز چابهار) با حضور ۳۵ کشور و ۱۱۵ فعال اقتصادی بخش خصوصی  امروز در مرکز همایش‌های چابهار برگزار می‌شود.

بندر چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده دارد.

در همایش روز چابهار توانمندی‌ها و روند تحول بندر چابهار طی یکسال اخیر  برای جذب سرمایه گذار معرفی می شود و امید است با ارائه مشوق‌های  مسئولان دولتی بتوان اعتماد مخاطبان بخش خصوصی را جذب کرد.


بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری در فاز اول بندر چابهار/ ۱۱۵ مهمان خارجی به روز ملی چابهار دعوت شدند 


بعد از برگزاری همایش چابهار، روند حضور کشتی و کالا در این بندر افزایش می‌یابد و حضور فعالان اقتصادی از کشور‌های مختلف، بازار بزرگی پیرامون این بندر ایجاد می‌کند.

گفتنی است در همایش روز چابهار ۱۱۵ مهمان خارجی و ۱۵۰ مهمان داخلی از فعالان بخش خصوصی کشور‌ها و نمایندگان ارگان‌های دولتی حضور دارند.

هم اکنون حدود یک هزار نفر در بندر چابهار مشغول بکارند که بسیاری از آن‌ها بومیان این منطقه هستند و با برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه جذب سرمایه‌گذاری و در نتیجه افزایش فرصت‌های اشتغال در منطقه آزاد چابهار افزایش می‌یابد.

موافقت نامه چابهار با حضور سه کشور ایران، افغانستان و هندوستان به امضا رسید و سازمان بنادر و دریانوردی این امکان را فراهم کرده است که با توجه به همایش روز چابهار کشور‌های دیگر امکان عضویت در توافق‌نامه چابهار را داشته باشند و زمینه برای حضور و عضویت کشور‌های دیگر فراهم شود.

بر اساس این گزارش روز گذشته ۹ مکنده غلات با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰۰ تن بر ساعت و ۵ دستگاه جرثقیل ساحل به دریا با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون حمل و نقل کشور افغانستان و معاون حمل و نقل کشور هندوستان در بندر شهید بهشتی چابهار به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام /

امکان عضویت کشور‌ها در توافق‌نامه چابهار فراهم شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.