سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزودی؛

نواختن زنگ احیا در کوشک حمیدیه

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از احیا کوشک حمیدیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین ارسطو زاده، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: درپی بارندگی‎های سال جاری و آسیب‎هایی که به اثر ارزشمند کوشک حمیدیه وارد شده بود، پیشگیری از عوامل آسیب‌‎رسان و رفع خطر، در دستورکار این اداره‎کل قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام عملیات رفع خطر از بنای تاریخی کوشک حمیدیه طی یک عملیات ۲ ماهه اظهار کرد: پیگیری‌ها به منظور جذب سرمایه‎گذار و تعریف کاربری متناسب برای این بنا درحال انجام است.

ارسطو زاده با بیان اینکه اعتبار کل این پروژه ۳۰۰ میلیون ریال بود بیان داشت: پاکسازی محوطه اتاق زیرزمین، آواربرداری، بارگیری و حمل نخاله، جمع‎آوری جرز سنگی فرسوده و اجرای مجدد، جمع‎آوری جرز آجری پای تاق و اجرای مجدد و نیز جمع‎آوری و اجرای دوباره تاق از جمله عملیاتی بودند که طی این پروژه اجرایی شدند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: در همین راستا، پیگیری برای جلب سرمایه‎گذار و تبدیل کاربری متناسب نیز توسط این اداره‎کل درحال انجام است که گامی مؤثر در راستای احیاءِ بنای موردنظر خواهد بود.

گفتنی است؛ کوشک حمیدیه بنایی مربوط به اواخر دوره قاجار ـ. اوایل دوره پهلوی و در حمیدیه از توابع خوزستان قرار دارد. این اثر در تاریخ دهم مهرماه ۱۳۸۰ با شماره ۳۹۸۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

احیای بنا‌های تاریخی در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.