سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین دوره جشنواره عکاسی ویزور در شیراز

دومین دوره جشنواره عکاسی ویزور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: دومین دوره جشنواره عکاسی ویزور دریچه‌ای به سوی جامعه با مشارکت دانشگاه شیراز برپا می‌شود .

وی به تشریح اهداف و محورهای دومین دوره جشنواره عکاسی ویزور پرداخت و بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی، حقوق شهروندی و مسئولیت‌ پذیری اجتماعی از محورهای این جشنواره است.

گشتاسبی راد با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان و هنرمندان علاقمند آزاد بوده است، تصریح کرد: این دوره از جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و مسیر تجربه برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه ۷۰۰ نفر از علاقمندان در این دوره از جشنواره شرکت کردند، افزود: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.  

وی ادامه داد: تقویت فرهنگ جامعه دوستی، ایجاد آگاهی در خصوص آسیب‌های اجتماعی با زبان هنر، ایجاد فضای رقابت سالم و نشاط اجتماعی در میان عموم شهروندان به عنوان عکاسان آماتور و نیز جامعه عکاسان حرفه‌ای، به تصویر کشیدن عینی و مستند آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با زبان هنر و قاب دوربین و ارائه ایده‌های نو و خلاقانه برای حل معضلات اجتماعی با زبان عکس از اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه در شهر شیراز دانشگاه‌های خوبی از جمله دانشگاه شیراز ۱۷ هزار دانشجو را از سراسر کشور پذیرش کرده است، اضافه کرد: این دانشجویان توانمندی خوبی دارند و می‌توانند در عمده فعالیت‌های شهری به شهرداری کمک کنند.

گشتاسبی راد با اشاره به برتری ۳ نفر از عکاسان در بخش حرفه‌ای و اهدای جوایز به آنان اظهار کرد: تندیس جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به نفر اول، تندیس جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال به نفر دوم و تندیس جشنواره، گواهی شرکت، لوح افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به نفر سوم اهدا می‌شود.

وی تاکید کرد: در بخش چشم‌انداز نیز به ۳ نفر اول تا سوم جوایز نفیس و لوح تقدیر اهدا می‌شود و اثر ۵۰ نفر نفر برتر در هر دو بخش نمایشگاه آثار برتر شرکت داده می‌شوند و گواهی شرکت در نمایشگاه را دریافت می‌کنند و در زمان برگزاری اختتامیه جشنواره از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه در تالار آبگینه به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: دبیرخانه جشنواره از هفته اول آذرماه امسال آغاز به کار کرده و علاقمندان تا ۳۰ دی ماه مهلت داشتند آثار خود را ارسال کنند که این مهلت تا ۱۸ بهمن ماه تمدید و نتایج عمومی اول اسفندماه اعلام شد.

گشتاشبی راد افزود: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ۸ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مرکز همایش‌های شهر برپا و نقد و بررسی آثار نیز ۹ اسفندماه امسال در فرهنگسرای علوی برگزار می‌شود.

همچنین واعظی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این جلسه تصریح کرد: استفاده از عکاسی برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی یکی از اهداف این دوره از جشنواره است.

وی ادامه داد: یکی از محورهای مورد نظر مهارت‌ افزایی جوانان در آسیب‌شناسی اجتماعی است که حمایت از جوانان و ارتقاء سطح مهارت آنان می تواند در زمینه  مدیریت شهری موثر باشد.

انتهای پیام/ت

برپایی جشنواره عکاسی ویزور در شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، عکس هنری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.