سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز ارزیابی تندرستی در شهرستان کاشمر

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار و ترکیب بدن و مشاوره ورزشی، مجهزترین مرکز در این منطقه است که برای راه اندازی و تهیه دستگاه‌های پیشرفته آن بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  هادی معماریان رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با حضور در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: این مرکز با ارائه خدمات نوین ورزشی در زمینه‌های ارزیابی و آنالیز ترکیبات بدن برای کنترل وزن و ارائه برنامه‌های تمرینی، ارزیابی ناهنجاری‌های عضلانی، اسکلتی با هدف پایش وضعیت قامتی و ساختاری افراد و تشخیص وضعیت سلامتی و تندرستی افراد با هدف ارتقا و بهبود وضعیت جسمانی اقشار مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: این مرکز از نظر تجهیزات و امکانات نمونه است و می‌تواند خدمات بسیاری در زمینه آموزش و پژوهش به مراکز دانشگاهی ارائه دهد.

همچنیین علی اصغر مازنی مسئول این مرکز ارزیابی تندرستی گفت: در این مرکز، ساختار و ترکیب بدن مورد ارزیابی قرار گرفته و مشاوره ورزشی نیز انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه موجود در این مرکز، میزان آب بدن، چربی زیرپوست، حجم عضلات و مواد معدنی و میزان مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را اندازه گیری می‌کند و برنامه رژیم غذایی ارائه می‌دهد.

مازنی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به ارزیابی ناهنجاری‌های عضلانی و اسکلتی است که در آن با دستگاه‌های خاص ناهنجاری‌های عضلانی بالا و پائین تنه افراد مورد سنجش قرار می‌گیرد و سپس تمرینات خاصی برای ۶ ماه طراحی می‌شود.

مسئول مرکز ارزیابی تندرستیادامه داد: علاوه بر آن در این مرکز استقامت قلبی و عروقی، میزان قدرت عضلات پشت و پا و ارزیابی ناهنجاری‌های اسکلتی و میزان صافی کف پا و همچنین میزان فعالیت‌های قدرتی و سرعتی افراد مورد سنجش قرار می‌گیرد و بعد از انجام این مراحل برنامه‌های ورزشی مرتبط ارائه می‌شود.

مرکز آموزش عالی کاشمر دارای ۸۰۰ دانشجو در ۶ کدرشته است.

انتهای پیام//و. ت
 

افتتاح مجهزترین مرکز تندرستی در شهرستان کاشمر

برچسب ها: رژیم غذایی ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.