سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بنیاد مسکن کشور:

اجرای طرح توسعه روستایی در پنج هزار روستای کشور

معاون بنیاد مسکن کشور گفت :طرح توسعه منظومه روستایی قرار است در پنج هزار روستای کشور اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نشست بررسی چگونگی اجرای طرح توسعه منظومه روستایی گچساران گفت: طرح توسعه منظومه روستایی قرار است در پنج هزار روستای کشور اجرا شود.

محمدرضا شاملو افزود:براساس برنامه ریزی، سالانه مطالعه اجرای این طرح برای یکهزار روستای کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد از منابع اعتباری مورد نیاز این طرح از طرف دولت و بقیه با استفاده از تسهیلات بانکی و سهم آورده مردم تامین می‌شود، گفت: طرح توسعه منظومه روستایی در ۱۰۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد مطالعه شده و برای ۲۲۴ روستای دیگر در دست اجرا است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: این طرح در سه دوره زمانی پنج ساله، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه روستا‌ها شناسایی و بر اساس این مطالعات برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود.

شاملو افزود:شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از مزایای این طرح است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:زیرساخت موردنیاز برای اجرای طرح توسعه منظومه روستایی در گچساران وجود دارد.

غلامرضا تاجگردون افزود:دسترسی همه روستا‌ها به جاده آسفالت، گازرسانی به تمام روستا‌های دارای شرایط، برخورداری بخش عمده ای از روستا‌ها از آب آشامیدنی سالم و اجرای طرح هادی در ۹۰ درصد روستا‌های از زیرساخت‌هایی است که قابلیت اجرای این طرح را بیشتر می‌کند.

وی گفت:در این طرح پول توزیع نمی‌شود بلکه راهبرد استفاده اصولی از اعتبارات برای سرعت بخشی به توسعه اقتصادی و اجتماعی روستا‌ها مشخص می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت:یکهزار و هشت طرح عمرانی و رفاهی در ۴۰۰ روستای پر جمعیت استان اجرا شده که زمینه بازگشت تعدادی از مردم به زادگاه خود را ایجاد کرده است.

جنتی افزود:شهرستان گچساران به علت توسعه همه جانبه زیرساخت‌های رفاهی، بیشتر از سایر شهرستان‌ها شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها بوده است و اجرایی شدن این طرح می‌تواند توسعه پایدار روستایی در این شهرستان را متحول کند.

انتهای پیام/غ

گچساران پایلوت طرح توسعه منظومه روستایی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.