به همین دلیل غول فناوری آمریکایی گوگل مدتی است برنامهای بزرگ را برای دریافت نظرات و ایدههای کاربران برای برطرف کردن باگها و اشکالات فنی محصولات خود در دست اجرا دارد و تنها در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۳.۴ میلیون دلار پاداش به کسانی که گوگل را در امر بهبود تولیدات خود یاری کردند، پرداخت کرده است.
صرف هزینه این چنینی از سوی گوگل قطعا بیانگر اهمیت در ارتباط بودن شرکتهای اینترنتی و فناوری با کاربران را نشان میدهد. هرچند صرف چنین هزینهای در وهله اول ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، ولی مطمئنا این شرکت با همین رویکرد سود فروش خود را چند برابر میکند.
در سالهای اخیر گوگل به روشنی درک کرده است که با توجه به ظرفیت محدود این شرکت از لحاظ منابع انسانی و ساعات کاری در طول روز تنها با کمک کاربران قادر خواهد بود در امر برطرف کردن ایرادات و ارتقاء محصولات خود گام بردارد و حاضر است در این مسیر هر مقدار هزینه که لازم باشد پرداخت کند. در همین راستا گوگل در سال گذشته میلادی به ۱۳۱۰ نفر از کسانی که ایرادات تولیدات این شرکت را گزارش کردند مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ دلار پرداخت کرد. مجموع این هزینههای گوگل به عددی بالغ بر ۳.۴ میلیون دلار رسید.
در میان تمامی پاداشهایی که گوگل پرداخت کرده است بیشترین مبلغ آن ۴۱۰۰۰ دلار بوده است، ولی گوگل هرگز اعلام نکرده است که این مبلغ بابت عنوان چه موضوعی و از طرف چه کسی بوده است. با توجه به کاربرد بسیار زیاد نرمافزار Chrome و سیستمعامل Android در بین تمامی محصولات گوگل این دو بیشترین سهم را در پرداختهای گوگل بابت بیان ایرادات آنها از سوی کاربران در سراسر جهان داشته است به طوری که طبق آمار اعلام شده ۱.۷ میلیون دلار از ۳.۴ میلیون دلار پرداخت شده، اختصاصا برای این دو نرمافزار بوده است.
بیشتر بخوانید: گزارش مالی سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ شرکت گوگل
انتهای پیام/