اپ استور به عنوان بزرگترین مرجع اپلیکیشن‌های سیستم عامل آی‌او‌اس در صورت حذف هر برنامه از لیست خود، مطمئناً ضربه‌ای بزرگ به آن وارد می‌کند.

چه اتفاقی با حذف فیسبوک از اپ استور اپل روی می‌دهد؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته برای فیسبوک و اپل هفته‌ای غیرعادی بود. اپل با درک جاسوسی فیسبوک از کاربران نوجوان خود که اپلیکیشن‌های فیسبوک را از طریق اپ استور دانلود و نصب می‌کنند، تصمیم گرفت به طور موقت برنامه‌های این اپلیکیشن را از لیست نرم‌افزارهای موجود خود حذف کند.

فیسبوک خیلی زود به این اقدام اپل واکنش نشان و آن را نقض حقوق تجاری و متوقف کردن جریان آزاد رسانه‌ای بیان کرد. بعد از این اقدام اپل، سوال بزرگی برای همه کاربران فیسبوک و اپ استور مطرح شد؛ اگر برنامه‌های فیسبوک به کلی از اپ استور حذف شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

به نظر می‌رسد پاسخ دادن به این سوال ساده نباشد زیرا اپل پس از حذف موقت فیسبوک از APP Store خیلی زود دوباره این برنامه‌ها را باز گرداند و به طور قطع رویارویی این دو فناوری و فضای مجازی با یکدیگر منجر به فاجعه‌ای در پلتفرم اجتماعی خواهد شد. کارشناسان متقدند حتی اگر اپل باز هم این اقدام خود را تکرار کند، نمی‌تواند نتایج آن را از قبل پیش‌بینی شده بداند. این گونه برخوردها بین این دو شرکت در مهمترین وهله به اعتبار آنها ضربه خواهد زد.

عده‌ای از کارشناسان امنیت شبکه گفتند: «تمام اپلیکیشن‌های فیسبوک دارای باگ امنیتی نیستند ولی همان تعداد محدودی نیز که حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند، باید به بالاترین سطح امنیتی برای جلوگیری از نفوذ و دسترسی به حساب کاربری افراد مجهز شوند. اپل نمی‌تواند تمام فیسبوک را با یک دکمه غیرقابل دسترس کند و باید به طور جزئی و با حساب‌ها و اپلیکیشن‌های مشکوک برخورد کند.

اپل از فیسبوک خواسته در کنار برنامه‌های موجود خود در اپ استور، گواهینامه‌های امنیتی را نیز قرار دهد. فیسبوک با ابراز نگرانی از تقابل مجدد این شرکت و اپل از کربران خود خواسته در صورت قطع ارتباط دوباره فیسبوک و اپل و در نتیجه عدم توانایی کاربران در دسترسی به اپلیکیشن‌های فیسبوک و دانلود آنها از اپل استور، از نسخه‌های وب اپلیکیشن‌های فیسبوک استفاده کنند.

فیسبوک همچنین در نظر دارد برای مقابله با تهدیدات آینده گوگل، همکاری خود با دیگر فروشگاه‌های مجازی دانلود اپلیکیشن‌های موبایل و تبلت را افزایش دهد تا در آینده با کمترین مشکلات مواجه گردد. کاربران فیسبوک نیز با واکنش‌هایی مثبت نسبت به این اقدام، عملکرد نسخه‌های نصب شده روی آیفون را بسیار بهتر و با کیفیت‌تر از نسخه‌های وب می‌دانند.

چه اتفاقی با حذف فیسبوک از اپ استور روی می‌دهد؟


بیشتر بخوانید: تبلیغات کمپین‌های سیاسی در فیسبوک محدود می‌شود


انتهای پیام/

اپل به مقابله با نقض حریم خصوصی توسط فیسبوک برخاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار