حذف نرم‌افزار جاسوسی از مک‌استور

اپل به تازگی یکی از پر فروش‌ترین نرم‌افزارهای خود به نام Adware Doctor را به علت سرقت اطلاعات شخصی از اپ استور حذف کرد.

حذف نرم‌افزار قانون‌شکن از اپ استوربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امنیت اطلاعات شخصی ما همیشه مسئله‌ی مهمی بوده است. ما در دستگاه‌های خود اطلاعاتی همچون عکس، فیلم و شماره مخاطبان را ذخیره می‌کنیم. با وجود هکرها محافظت از این اطلاعات کار آسانی نیست. اما همیشه این هکرها نیستند که اطلاعات ما را به سرقت می‌برند. گاهی معتبرترین نرم‌افزارها این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل مواجه با هکرها به مراتب آسان‌تر از این نرم‌افزارها است.

ماه پیش این برنامه توسط یک محقق امنیتی، نرم‌افزار جاسوسی اعلام شد اما اپل روز گذشته آن‌را حذف کرد. ظاهرا این نرم‌افزار کاملا قانونی بوده و بسیاری از کاربران به آن امتیاز کامل داده اند. امنیت آن از سوی شرکت اپل تایید و حتی این نرم‌افزار در کنار برنامه‌های بررسی شده مانند Final Cut Pro و Logic Pro X قرار داده شده بود.

حذف نرم‌افزار قانون‌شکن از مک‌استور

در ظاهر، نرم‌افزار Adware Doctor برای اسکن، پیدا و حذف کردن نرم‌افزارهای مخرب و فایل‌های مشکوک برای مک‌بوک ساخته شده بود. اما در درون، این نرم‌افزار در حال جاسوسی از مک‌بوک شما بوده است. Adware Doctor به دلیل این‌که خود را نرم افزاری برای بهبود عملکرد سیستم معرفی کرده بود توانایی دسترسی به تاریخچه جست‌وجوی شما و دانلود‌های شما را داشت و این اطلاعات ثبت شده را برای سروری در کشور چین می‌فرستاد.

باید دید اپل تاخیر یک ماهه خود برای حذف این نرم‌افزار را چگونه توجیه می‌کند.


بیشتر بخوانید:هوآوی به تقلب در تست سرعت پردازنده متهم شد


انتهای پیام/

نرم‌افزار جاسوسی در مک‌استور شناسایی شد

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار