سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش آمریکا برای سپردن کنترل شرکت «سیتگو پترولیوم» به سرکرده مخالفان ونزوئلا

به گفته یک سناتور آمریکایی، سرکرده مخالفان ونزوئلا هفته آینده رؤسای جدیدی را برای «سیتگو پترولیوم» پالایشگاه نفتی آمریکا منصوب خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مارکو روبیو، سناتور آمریکایی گزارش داد ­خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا هفته آینده رؤسای جدیدی را برای «سیتگو پترولیوم» پالایشگاه نفتی آمریکا منصوب خواهد کرد.

این سناتور آمریکایی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: "رئیس جمهور موقت ونزوئلا به زودی، احتمالاً امروز یا فردا، رئیس شورای اداری جدید را منصوب خواهد کرد و بر اساس قوانین آمریکا این شخص به رسمیت شناخته خواهد شد".

سیتگو پترولیوم هشتمین پالایشگاه بزرگ نفتی آمریکا که مالک فعلی آن شرکت نفتی دولتی پی.دی.وی.اس.آ. (PDVSA) ونزوئلاست، نخستین منبع درآمدی ونزوئلا به شمار می‌رود.

دولت آمریکا برای اینکه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را تحت فشار قرار دهد، اواخر ماه ژانویه تحریم‌های سنگینی را علیه شرکت پی.دی.وی.اس.آ. اعمال کرد. این امر به معنای شدیدترین اقدامات تلافی جویانه از سوی آمریکاست. هنگامی که خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا و رئیس مجلس این کشور خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند، واشنگتن وی را به رسمیت شناخت.

مادورو آمریکا را متهم کرده است و می‌گوید این کشور در تلاش است تا به صورت غیرقانونی کنترل شرکت سیتگو پترولیوم را در دست بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.