سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد عفو بین‌الملل از سود بردن شرکت‌های گردشگری از جنایت جنگی در شهرک‌های صهیونیستی

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد برخی شرکت‌های گردشگری با فعالیت‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری از جنایت جنگی سود می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش جدید خود اعلام کرد برخی شرکت‌های بزرگ توریستی با فعالیت‌های خود در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری از جنایت جنگی سود می‌برند. 

مارک دامِت، پژوهشگر سازمان عفو بین الملل در حوزه کار و حقوق بشر، در گفتگو با راشاتودی گفت: «اسرائیل چند دهه است که به شکل غیرقانونی در سرزمین فلسطین شهرک‌سازی می‌کند. اسرائیل خانه‌های فلسطینیان را در این سرزمین ویران و آن‌ها را از آنجا بیرون می‌کند. پس از آن به جای آن‌ها شهرک‌سازی می‌کند و یهودیان در آن‌ها اسکان داده می‌شوند. این اقدام آن‌ها مصداق جنایت جنگی است.»

شرکت‌های بزرگ توریستی درباره این شهرک‌ها به عنوان مقصد‌های گردشگری تبلیغ می‌کنند. شرکت‌های گردشگری «ایر بی‌ان‌بی»، «بوکینگ»، «اکسپدیا» و «تریپ ادوایز»  همه در تبلیغات گردشگری خود هتل‌ها و مناطق گردشگری در این شهرک‌ها را فهرست کرده‌اند. سازمان عفو بین الملل در این گزارش خود از اقدام این شرکت‌های بزرگ برای ارائه صد‌ها اقامتگاه در این شهرک‌های صهیونیستی در سراسر کرانه باختری به شدت انتقاد کرده است.

این سازمان حقوق بشری تاکید می‌کند: «اسرائیل از بخش گردشگری رو به رشد در شهرک‌ها به عنوان ابزاری برای قانونی کردن حضور خود و توسعه سیاست اشغال فلسطین بهره‌برداری می‌کند و این شرکت‌ها هم با اقدامات خود در این مسیر حرکت می‌کنند. وقت آن فرا رسیده است که این شرکت‌های گردشگری، حامی حقوق بشر باشند و به فعالیت‌های خود در شهرک‌های غیرقانونی پایان دهند. جنایات جنگی عاملی برای جذب گردشگر نیست».

انتشار این گزارش موجب شد یک وزیر صهیونیست ممنوعیت ورود اعضای این سازمان را به فلسطین اشغالی خواستار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.