تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل خواست تا یک نیروی بین المللی دائمی را در کرانه باختری اشغالی و شرق قدس مستقر سازد.

فلسطینی‌ها استقرار ناظران سازمان ملل را در الخلیل خواستار شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بعد از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات یک نیروی ناظر در شهر الخلیل را بعد از بیش از ۲۰ سال به حال تعلیق درمی آورد تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه از سازمان ملل خواست تا یک نیروی بین المللی دائمی را در کرانه باختری اشغالی و شرق قدس مستقر سازد.

صائب عریقات از مقامات ارشد فلسطینی گفت: «سازمان ملل باید تا پایان اشغالگری تجاوزکارانه اسرائیل، ایمنی و حفاظت از مردم فلسطین را تضمین کند.»

اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۷ کرانه باختری و شرق قدس را اشغال کرد و اکنون فلسطینی‌ها خواهان پس گرفتن این دو منطقه به عنوان بخشی از کشور آینده خود هستند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد ماموریت نیروی موسوم به " حضور بین المللی موقت " را در الخلیل تمدید نخواهد کرد.

نیروی " حضور بین المللی موقت " مرکب از ناظران غیرنظامی از کشور‌های نروژ، ایتالیا، سوئد، سوئیس و ترکیه است که از سال ۱۹۹۷ در الخیل مستقر است. وظیفه این نیرو گزارش موارد نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی در الخیل است.

صد‌ها شهرک نشین افراطی که از حفاظت هزاران سرباز ارتش اسرائیل برخوردارند در قلب شهر الخلیل که محل اقامت بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی است زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار