روزنامه رای الیوم در یادداشتی با اشاره به تلاش برخی کشور‌های عربی برای دوستی با رژیم صهیونیستی، موضع این کشور‌ها را موضع خائنان توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در یادداشتی نوشت ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، با اعتماد به نفس کامل و بدون هیچ تردیدی گفت با حضور صهیونیست‌ها در خاک مالزی مخالف است. وی گفت اسرائیلی‌ها جنایتکار هستند و این رژیم به مردم فلسطین، حقوق آن‌ها و مقدسات تجاوز کرده است. این مخالفت تصمیم هیئت وزیران مالزی بود یعنی اینکه موضع شخصی ماهاتیر محمد نبود بلکه سیاست ثابت مالزی است و نشان‌دهنده موضع واقعی اسلام است که به مسلمانان دستور می‌دهد با کسانی مقابله کنند که با آن‌ها مبارزه و آن‌ها را از خانه و سرزمین‌شان بیرون می‌کنند.

نخست وزیر مالزی اشاره کرد برایش مهم نیست که مکان مسابقات ورزشی تغییر کند و گفت مالزی کشوری است که از مظلومان دفاع می‌کند و مهم این است که مالزی بر سر مواضع خود بایستد. کمیته المپیک رژیم صهیونیستی از مالزی شکایت کرد و خواستار صدور ویزا برای شرکت در بازی‌ها شد، اما این شکایت راه به جایی نبرد و در نهایت برگزاری مسابقات در خاک مالزی لغو شد و کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت رقابت‌ها را به کشور دیگری منتقل کند.

این موضع مالزی بر پایه اصولی قرار دارد که تسلیم چانه‌زنی‌ها یا امتیازات نمی‌شود و فرای موضع همه کشور‌های عربی و فلسطین قرار دارد. موضع مالزی تحریم و انزوای رژیم صهیونیستی در سطح جهان و قابل تقدیر و احترام است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا با وجود حضور صهیونیست‌ها در مسابقات، عرب‌ها هم شرکت خواهند کرد؟ بدون شک شرکت خواهند کرد زیرا به نظر می‌رسد آن‌ها از ننگ و عار لذت می‌برند و دیگر نمی‌توانند بدون اینکه در برابر طاغوت‌های جهان و رژیم صهیونیستی سر خم کنند به راه خود ادامه دهند.

در پایان این یادداشت آمده است: در گذشته تحریم‌های اسرائیل یک سلاح قوی برای کشور‌های عربی بود و شرکت‌های بزرگ قبل از هر گونه تعاملی با اسرائیل موضع کشور‌های عربی را بررسی می‌کردند، اما اکنون عرب‌ها، دوستی با اسرائیل را خواستار هستند و از آمریکا و سایر کشور‌های استعمارگر می‌خواهند بین آن‌ها و اسرائیل میانجیگری کنند. موضع فلسطین عینا مانند موضع ننگین کشور‌های عربی است و مدعی هستند که این موضع دوستداران صلح است در صورتی حقیقتا موضع خائنان است.

انتهای پیام/

انتقاد رای‌الیوم از تلاش کشورهای عربی برای دوستی با رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار