سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت؛

افتتاح دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی شیراز

دو طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۶۲۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در آستانه دهه فجر و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بزرگترین مجموعه صنعتی تولید کننده تشک جنوب کشور و کارخانه خوراک آماده آبزیان و دام طیور با سرمایه گذاری افزون بر ۶۲۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.

کارخانه تشک زرین نخستین و تنها واحد تولید کننده تشک در ایران است که خط تولید فنر بونل و الیاف ترموفیوز، الیاف آکاردئونی و الیاف‌های مورد نیاز را در کنار خط تولید تشک همزمان در اختیار دارد.

این مجموعه صنعتی که با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده است تنها تولید کننده در کشور است که تشک و سرویس خواب را همزمان تولید و عرضه می‌کند.

این کارخانه با ۲۰ هزار متر مربع مساحت ظرفیت تولید ۵۰ هزار تشک در سال را دارد و به برخی کشور‌های منطقه ازجمله عراق و تاجیکستان صادرات دارد.

محمد حسین اباذرفرد مدیر عامل این مجموعه صنعتی گفت: در این کارخانه انواع تشک‌های طبی، طبی فنری و فول ارتوپدیک در ۱۵ مدل و سرویس خواب و مصنوعات چوبی در بیش از ۲۵ تنوع محصولی تولید و روانه بازار می‌شود.

کارخانه خوراک آماده آبزیان ودام طیور نیز با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیاردریال بخش خصوصی راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۳۷ نفر را فراهم کرده است.

این مجموعه صنعتی ظرفیت تولید سالانه ۲۳ هزار تن محصول را دارد و به کشور‌های عراق، روسیه، سوریه و آذربایجان صادرات خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با توجه به زیرساخت ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی، واحد‌های کوچک و متوسط مستقر در این شهرک‌های صنعتی، نقش مهمی در تکمیل زنجیره تولید دارند که در تلاش هستیم برای تکمیل این زنجیره، صنایع بزرگ را به تامین نیاز از صنایع کوچک متصل و ترغیب کنیم.

محسن صالحی نیا با اشاره به بهره برداری از دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی شیراز افزود: فعالیت این واحد‌ها در بخش تولید و صنعت، نشان می‌دهد این واحد‌ها توانسته‌اند ظرفیت تولید خود را با توجه به شرایط موجود فعال کنند.

صالحی‌نیا بر حمایت از واحد‌های صنعتی به منظور استمرار فعالیت تولید تاکید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این زمینه در چارچوب برنامه ها‌ی سیاست‌های دولت از واحد‌های صنعتی در بخش‌های تامین مواد اولیه، نوسازی و تکمیل خط تولید، سرمایه در گردش حمایت می‌شود.
انتهای پیام/م

بهره برداری از دو واحد صنعتی در شیراز

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.