سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

استان کرمانشاه قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:درحال حاضر استان کرمانشاه قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور و یکی از تولید کنندگان مهم دارو در کشور است.  

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  فرهاد قبادی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:درحال حاضر استان کرمانشاه قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور و یکی از تولید کنندگان مهم دارو در کشور است، در صورتی که قبل از انقلاب فناوری تولید دارو در استان وجود نداشته است.
 
وی گفت: هم اکنون با وجود ۳۹۱ داروخانه و ۴۰ شرکت پخش دارویی در استان کرمانشاه تامین داروی بیماران با کمترین مشکل انجام می‌شود، در صورتی که پیش از انقلاب تنها ۱۰ داروخانه و ۲ شرکت پخش دارو در استان فعالیت می‌کردند و همین امر باعث ایجاد خلل‌هایی در امر دارورسانی به بیماران می‌شد.
 
قبادی بیان کرد: راه اندازی آزمایشگاه کنترل غذا و دارو پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تجهیز آن به پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل؛  HPLC، دستگاه جذب اتمی، گاز کرماتو گرافــی و اسپکتوفتومتری گامی بسیار مهم در راستای تشخیص سلامت انواع مواد غـذایی، آرایشی و بهداشتــی، دارو و تجهیزات پزشکی است.
 
وی افزود: در حال حاضر تجهیزات تشخیصـی و درمانـی (تخصصی و فوق تخصصی) از قبیل: سی تی اسکن، MRI، آنژیوگرافی قلبـی و رادیوتراپی نسبت به دوران پیش از انقلاب در استان کرمانشاه رشد صد در صدی داشته است.
 
وی گفت: در استان کرمانشاه ۱۰ واحد تولیــدی و ۱۱۰ واحد صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی مشغول فعالیت هستند.  
 
قبادی افزود:تعداد واحــدهای تولیدی مواد غذایـی، آرایشی و بهداشتی استان از حدود ۱۰واحد تولیدی قبل از انقلاب به ۳۰۶ واحد تولیدی در بعد از انقلاب افزایش یافته و محصولات برخی از واحد‌های تولیدی در استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که در بازار‌های داخلی و خارجی می‌توانند با محصولات مشابه رقابت کنند.

انتهای پیام/ز


  ۱۱۰ واحد صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی مشغول فعالیت هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.