معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تشدید نظارت‌ها بر توزیع دارو برای مقابله با قاچاق خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : امروزه در برخی موارد شاهد خروج انواع دارو، شیرخشک‌های رژیمی و هورمون رشد از کشور به کشور‌های همسایه هستیم که توسط برخی از سوء استفاده‌کنندگان صورت می‌گیرد.

وی گفت : دارو یک کالای بسیار مهم و حیاتی برای مردم است و معاونت غذا و دارو سختگیری‌های خود را در خصوص تخلفات مختلف در این حوزه افزایش می‌دهد و با شرکت‌های متخلف به شدت برخورد خواهد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نقش مهم شرکت‌های توزیع در مقابله با قاچاق دارو به خارج از کشور بیان کرد: مواردی مشاهده شده است که دارو از یک شرکت توزیع بیرون رفته و در خارج از شبکه رسمی توزیع عرضه شده است که می‌طلبد مدیران و مسئولان فنی شرکت‌های توزیع دقت و مراقبت بیشتری به خرج دهند.

وی گفت: اکنون که شرایطی خاص بر سیستم دارویی کشور حکمفرما است، کمبود‌های دارویی و مشکلاتی که شرکت‌های دارویی در زمینه تولید دارو و تهیه مواد اولیه با آن دست به گریبان هستند به معاونت غذا و دارو نیز تسری یافته است، اما معاونت غذا ودارو تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند مشکلات را از پیش روی شرکت‌های توزیع و داروخانه‌ها رفع کند.

محمدی عنوان کرد: شرکت‌های توزیع باید نظارت خود را بر زیر مجموعه‌های خود افزایش دهند و در خصوص سهمیه‌بندی دارو‌ها دقت نظر لازم را اعمال کنند و همچنین داروها، به ویژه دارو‌های سهمیه‌ای را صرفاً با هماهنگی معاونت غذا و دارو توزیع نمایند.

وی در پایان افزود: ما از مشکلات مختلفی که شرکت‌های توزیع و داروخانه‌ها با آن دست گریبان هستند مطلع هستیم و از همراهی و همدلی همه دست اندرکاران دارویی استان تشکر و قدردانی می‌کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

خروج انواع دارو، شیرخشک‌های رژیمی و هورمون رشد از کشور به کشور‌های همسایه

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.