سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه از دانشگاه ها نشات می گیرد

معاون وزیر علوم گفت: در تاریخ تحولات فرهنگی و اجتماعی جوامع نمی توان دانشگاه ها را حذف کرد زیرا تغییرات و تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه از دانشگاه ها اثر پذیرفته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا غفاری معاون وزیر علوم، تحقیقات وفناوری اطلاعات امروز در گردهمایی سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در اصفهان اظهار داشت: دانشگاه ها همواره به عنوان نهاد دانشگاهی دیده شده اند و هیچگاه نگاه بنگاه و  یا سازمان دانشگاهی به آنها وجود نداشته است.

وی هدف دانشگاه را تحویل دانش آموخته به جامعه اعلام کرد و ابراز داشت: برخی از دانشجویان تنها با کارت دانشجویی هویت دانشجویی دارند و هیچ نگاهی یا تعصبی به دانشگاه خود ندارند اما برخی از دانشجویان خود را از پیکره دانشگاه می دانند.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ‌ادامه داد: دانشجویی که تنها نام دانشجو را یدک می کشند به طور طبیعی نمی تواند عنوان و مسئولیتش را در چارچوب و درون دانشگاه تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ به ازای هر ۲۵۰ نفر یک دانشجو بود و امروز به ازای هر ۲۵ نفر یک دانشجو هست، اضافه کرد: دانشگاه اجتماعی دانشگاهی است که ساحت‌های فرهنگی، سیاسی را در ذیل خود دارد و این نوع دانشگاه ها رسالت های فراوانی را بر عهده دارد.

غفاری بیان داشت: لازم است که باید به عرصه فرهنگی و اجتماعی اعتنا کنیم چرا که رونق دانشگاه و اثرگذاری آن در عرصه اجتماعی و در مقیاس محلی، ناحیه ای، منطقه ای و جهانی به فعالیت و اهتمام در این عرصه باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: یک دانشگاه اجتماعی همواره باید خود را مورد نقد قرار دهد، با این نقد به سمت اثرگذاری بیشتر و پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی را نمی توان نادیده گرفت اکنون نیاز به هنر مدیریتی خاص داریم که با تمام مجموعه‌ها همراهی و هم فکری داشته و با نگاه خردمندانه و واقع گرایانه عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/م

 

گردهمایی سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور معاون وزیر علوم

منبع:مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.