فرماندار خوانسار گفت:بسیاری از مشکلات که برای مردم به وجود آمده از سوءمدیریت‌ است و مهم تر این که انتقاد و مطالبه‌گری از مسؤولان نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور کمالی فرماندار خوانسار امروز در کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا در جامعه و شهرستان از وظایف اصلی مسؤولان است.

فرماندار خوانسار با بیان این‌که شهدا برای تداوم و بقای انقلاب جان خود را نثار کردند تصریح کرد: حفظ یاد شهدا به معنای حفظ پایه‌های نظام است و اگر در چنین شرایطی یاد شهدا را فراموش کنیم در واقع کار ما برای نظام سودمند نیست.

وی تأکید کرد: مسؤولان در جلسات که برای شهدا برگزار می‌شود حضور داشته باشند، شهدا با نثار خون خود این نظام را بیمه کردند و نباید یاد شهدا مقطعی باشد، باید به نسل آینده منتقل شود.

کمالی خواستار شد: دستگاه‌های دولتی وصیت نامه و خاطرات شهدای کارمند آن مجموعه را جمع‌آوری و در اختیار بنیاد شهید برای حفظ آن قرار دهد.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: نسل امروز شناخت و اطلاع کافی از شهدا و این که شهدا با چه هدفی به جبهه رفتند و شهید شدند، ندارند، در مدارس و دانشگاه‌ها برای بیان خاطرات شهدا با دعوت خانواده شهدا می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را بین دانش‌آموزان و دانشجویان ترویج داد.

وی با بیان این‌که شهیدی که کارنامه فرزندش را امضا کرد اصالتا خوانساری بوده است، گفت: این شهید روحانی ساکن استان قم بوده است، باید خانواده این شهید شناسایی شود و برای نسل امروز و مجامع عمومی این موضوع بازگویی شود زیرا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارزشمند است.

کمالی گفت: رفتن شهدا به جبهه با ایده و انگیزه بوده است، شهدا با زور و یا قهر از خانواده به جنگ رفتند بلکه از صمیم قلب فرمان امام را لبیک گفتند و به جنگ رفتند، ایده‌ و تفکر شهدا بالا بوده است.

فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که تکریم خانواده ایثارگران در الویت کاری‌ام است، افزود: خانواده شهدا در هرعرصه‌ای که ورود پیدا ‌کنند باید به رشد و ارتقای آنان فکر کنیم و تا مسیری باید آنان را هدایت کنیم، این تکریم یعنی زنده نگه داشتن یاد و خاطره فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در پاسخ به اظهارات رئیس شورای شهر خوانسار گفت: وظیفه شورا فقط انتخاب شهردار و دهیار نیست بلکه شوراها نماینده مردم هستند و باید مشکلات مردم را از مسؤولان مطالبه‌گری کنند، یک مکاتبه به فرمانداری برای مطالبات مردم از سوی شوراها ارسال نشده است.

کمالی با اشاره به این‌که ارزیابی مسؤولان برعهده فرمانداری است و در صلاحیت هر شخصی نیست، افزود: شوراها یک دهم وظایف خود را اجرا نکردند، انتقاد و مطالبه گری را می‌پذیرم اما تخریب و هنجارشکنی و انتشار اخبار کذب را پیگیر می‌شویم.

فرماندار خوانسار گفت: مسؤولان در جهت کار و خدمت به مردم انتقاد و نقد پذیر باشند، خدمت کردن به جامعه و مردم باید در الویت قرار بگیرد،  بسیاری از مشکلات که برای مردم به وجود آمده از عدم سوءمدیریت‌ است و مهم تر این که  انتقاد و مطالبه‌گری از مسؤولان نشده است، تمام مشکلات به تحریم بر نمی‌گردد، افراد لایق برای منصب مدیریت انتخاب شوند که مطالبات مردم را پیگیر شوند تا این مشکلی ایجاد نشود.

در ادامه مجتهدی بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید تدوین شود، پیام شهدا آزادی و آزدمردی و آزداه زیستن است یعنی اگر دین ندارید آزادمرد باشید و در کلام و گفتار قاطعیت داشته باشیم.

وی گفت: بنا به گفتمان شهید آیت الله مرتضی مطهری با صدای شیپور جنگ مرد از نامرد مشخص می‌شود، شهدا مطیع قانون بودند و شهدا جان خود را برای حفظ و بقای نظام نثار کردند.

بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار با بیان این‌که از خانواده شهدا به عنوان شورای مشورتی استفاده می‌شود، گفت: شکل سنبلیک برای دیدار با خانواده شهدا این است که جلسه‌ای با حضور مسؤولان ادارت و خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان در یک مکان عمومی تشکیل شود و مشکلات و مطالبات این خانواده را بررسی شود.

در ادامه حجت الاسلام رسول خواجه‌کریمی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در وصیت نامه شهدا دیده می‌شود، اظهار کرد: شهید مهدی شبانی وصیت کرده که نگذارید سلاحم بر زمین بماند و دیگری نوشته حتی یک لحظه از یاری امام غافل نشوید، برپاداشتن نماز جماعت، شرکت در مجالس و فرائض مذهبی و نپوشیدن لباس سیاه در مراسم‌ شهادت از جمله نکاتی که شهدا وصیت کردند که در واقع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

امام‌جمعه خوانسار گفت: آن چه که از نگاه شهدا و جانبازان و ایثارگران مهم است ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: آنچه که جمهوری اسلامی را قوام داد و آینده نظام را تضمین می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ 40 سال که در این کشور کارهای فراوانی کرده و روی پای خود ایستادن از جمله چیزهایی که نباید ملت از آن غافل شوند.

خواجه‌کریمی افزود: در حقیقت جلسات ایثار وشهادت با هدف ارزیابی این‌که چقدر در ترویج فرهنگ و ایثار شهادت تا چه حدی بوده است و هر کسی که وظیفه در این مورد داشته باید ارزیابی کند.

امام‌جمعه خوانسار گفت: آن چیزی که ایثارگران خواستار آن هستند خدمت رسانی به خودشان نیست بلکه خدمت رسانی به فرهنگ ایثار و شهادت است، امری که از بنیاد شهید و نهادهای مسؤول نیز انتظار می‌رود خانواده‌های ایثارگران و شهدا به ترویج فرهنگ ایثار در فرزندان و نزدیکان خود همت داشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر در ترویج این فرهنگ کوتاهی شود اصل قصه ایثار و شهادت اندک اندک دچار چالش می‌شود و از بین می‌رود، نهضت کربلا چون ریشه فرهنگ ایثار و شهادت دارد و در این جاده قرار دارد این فرهنگ را حفظ کرده است.

خواجه‌کریمی افزود: چهل سال پس از انقلاب اسلامی، این فرهنگ در میان مردم و ملت‌های مسلمان سرایت کرده و آن چیزی که آمریکایی‌ها را ناراحت کرده است همین ترویج فرهنگ و ایثار شهادت است.

امام‌جمعه خوانسار گفت: برخی کشورهای منطقه که رشد و پیشرفتی ندارند و شاید سال‌های دیگر هم به امریکا متکی باشند؛ اگر ترویج فرهنگ ایثار نبود داعش در عراق و سوریه حکومت تشکیل داده بود، آن چیزی که سبب ناراحتی دشمنان انقلاب شده همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: زمانی که فلسطینی‌ها به عملیات استشهادی پرداختند بر صهیونیسم غلبه کردند و الان حزب‌الله و حماس نمایندگان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سرزمین‌های دیگر‌ هستند.

خواجه‌کریمی با بیان این‌که وظیفه داریم در راستای ترویج این فرهنگ قدم برداریم، گفت: یکی از مواردی که شهدا همواره پیگیر بودند، صبر و استقامت برای نظام جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه خوانسار افزود: باید صبر و استقامت را ترویج دهید، سختی‌های بیشتری در راه است و هرچقدر جنگ ما با استکبار گسترش پیدا کند سختی‌ها بیشتر خواهد شد و این سختی‌ها نیاز به صبرو استقامت دارد وگرنه شاید ملت ما دچار چالش شوند.

 

انتهای پیام/م

 

شوراها مشکلات مردم را از مسؤولان مطالبه‌گری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار