نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: باید اعلام کنیم که با وجود 325 معلم خرید خدمت در کاشان ما در کشور رتبه برتر را متاسفانه داریم و این نشان دهنده این است که ما در کاشان کمبود معلم داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با توجه به بحث کمبود معلم گفت: تا پایان برنامه ششم بالای 400 هزار معلم کمبود خواهیم داشت، برای جبران این کمبود، سازوکار دانشگاه فرهنگیان برای این کار تعبیه‌شده است و این دانشگاه نیروی انسانی آموزش و پرورش را باید تأمین کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوع مدیریت سابق دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: البته متأسفانه در پنج‌ساله گذشته ظرفیت پذیرش دانشجوی این دانشگاه تا 3000 نفر کاهش پیدا کرد که آن به دلیل نوع نگاه و سیاست‌گذاری و عدم اهتمامی که به این مقوله بود صورت پذیرفت که اکنون دارد عوارضش را از طریق معلمان خرید خدمت یا مدارس حمایتی نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته به تعداد کافی دانشجو جذب می‌کرد اکنون ما با این حجم از مشکلات روبه‌رو نبودیم و این خود نیاز به پاسخگویی توسط کسانی که این دانشگاه را در پنج سال گذشته مدیریت کرده‌اند.

ساداتی نژاد با بیان کمبود معلم در کاشان خاطرنشان کرد: باید اعلام کنیم که باوجود 325 معلم خرید خدمت در کاشان ما در کشور بیشترین نیروهای خرید خدمت را داریم و این نشان دهنده این است که ما در کاشان کمبود معلم داریم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس  با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال جدید 25 هزار دانشجو جذب کرده است عنوان کرد: خواست ما از آموزش و پرورش افزایش ظرفیت برای کاشان است، فعلاً در کاشان مرکز فرهنگیان امام خمینی خواهران فعال است که البته با جود یک سری مشکلات باید آن را تقویت کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم واحد برادران را نیز در آران و بیدگل با همت خیرین تأسیس کنیم که این خود باعث رفاه اجتماعی بیشتر دانشجویان منطقه است و حضور دانشگاه فرهنگیان در منطقه باعث ترغیب بیشتر دانشجویان به رفتن به این دانشگاه می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت گرمایشی مدارس افزود: یکی از مشکلاتی که در مدارس و به خصوص در مناطق محروم کشور داریم بحث سرمایش و گرمایش آن‌هاست، اتفاقی که در زاهدان افتاد نتیجه سیستم گرمایش غیر ایمن بود که در گذشته در روستای شین‌آباد نیز اتفاق افتاده بود.

ساداتی نژاد اظهار کرد: توانسته‌ایم در بودجه 98 تا حدی این مشکل را حل کنیم و توافقاتی با کمیسیون تلفیق انجام گرفته است، در حوزه‌های مختلف مدارس رایزنی‌هایی برای بهبود صورت گرفته است برای مثال در آسفالت و قیر مدارس از 3 درصد به 5 درصد افزایش پیدا کرده و در حوزه آموزش و پرورش و علم و فناوری در کمیسیون تلفیق شرایط مطلوبی را تا به امروز داشته است.

نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی  گفت: در کمیسیون تلفیق  تلاش می‌کنیم در حوزه آموزش و پرورش و علم و فناوری  شرایط مطلوب‌تری را ایجاد کنیم، در بحث پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و اعتبار برای قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت و حق‌التدریسی‌ها تا به امروز توانسته‌ایم در کمیسیون تلفیق تأمین اعتبار کنیم.

وی افزود: در حوزه دانشگاهی و معاونت علم و فناوری تلاش می‌کنیم شرایط بهتری را نسبت به گذشته ایجاد کنیم، در سایر بخش‌ها نیز مثل آب یا اقشار کم‌درآمد جامعه نیز تلاش می‌کنیم در سال آینده به خصوص در حوزه معیشت و اقلام اساسی کمترین مشکلات وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

 

دانشگاه فرهنگیان در سال جدید 25 هزار دانشجو جذب کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.