سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از اتوبوس ها

چرخ صفر کیلومتری ها، خواهد چرخید

۷ دستگاه اتوبوس جدید تا دهه فجر در بیرجند به بهره برداری خواهند رسید.

غلامپور رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل،بار و مسافر شهر داری بیرجند  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با مصوباتی که در شورای اسلامی شهر و با پیگیری هایی که از سوی وزارت کشور انجام داده ایم تعداد 18 دستگاه اتوبوس و 7 دستگاه مینی بوس از محل منابع داخلی شهرداری خریداری کردیم که از ۱۸ دستگاه اتوبوس خریداری شده تعداد ۷ دستگاه به بیرجند رسیده است و امیدوار هستیم تا دهه فجر به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه این تعداد از اتوبوس ها و مینی بوس های جدید میانگین عمر ناوگان در شهر بیرجند را به زیر ۷ سال خواهند رساند افزود: جهت بهسازی و نوسازی حمل و نقل 6 دستگاه اتوبوس بازسازی شده نیز در دهه فجر مورد بهره بر داری خواهد رسید.

غلامپور بیان کرد: با توجه به عدم واگذاری سهمیه اتوبویس در 8 سال گذشته در کشور میانگین عمر ناوگان اتوبوس در شهر بیرجند نزدیک 10 سال است و بازدهی مناسبی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل،بار و مسافر شهر داری بیرجند اظهار کرد: وزارت کشور سرانه استاندارد جابه جایی را 800 مسافر در روز می داند که این سرانه در کل کشور کاهش داشته است که دلایلی از جمله:افزایش تعداد خودروی شخصی،افزایش عمر ناوگان،توسعه سیستم های الکترونیکی و مجازی،ورود خودروهای اینترنتی از جمله این دلایل است.

وی با بیان اینکه در شهر بیرجند با کمبود اتوبوس روبه رو نیستیم تصریح کرد: فاصله ی استاندارد ایستگاه های اتوبوس هر 500 متر است که در مناطق پر تردد شهر بیرجندآنرا به حدود 200 متر رسانده ایم.

درحال حاظر 110 دستگاه اتوبوس در خطوط شهری و حومه ای در شهر بیرجند فعال هستند و روزانه بطور میانگین سرانه جابه جایی اتوبوس های شهرستان بیرجند در بخش خصوصی 450 نفر و در بخش دولتی 300 تا 350 مسافر است.

انتهای پیام/ ط آ

بهره برداری از ۷ دستگاه اتوبوس جدید تا دهه فجر در بیرجند

برچسب ها: حمل و نقل ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.