معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان جنوبی از رشد ۱۷ درصدی جابجایی کالا در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد.

رشد ۱۷ درصدی جابجایی کالا در ۹ سال جاریمهدی گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: بررسی انجام شده از سیستم مدیریت کنترل بارنامه نشان می‌دهد تناژ جابجا شده در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش به میزان ۱۷ درصد رشد داشته و سفر‌های کامیونی نیز نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۸۸/۳ میلیون تن کالا با حدود ۲۵۰ هزار سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جا به جا شده است که عمده کالا‌های جا به جا شده از مبدأ استان به ترتیب انواع سیمان، زغال سنگ، انواع سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک و غیره بوده است.

گرجی گفت:در حال حاضر تعداد ۸ هزار و ۸۷۹ نفر راننده حمل و نقل کالای استان اعم از ناوگان باری در حمل و نقل کالای خراسان جنوبی با استفاده از ۴ هزار و ۸۸۴ دستگاه انواع تریلی، کامیون، کامیونت و وانت بار در این حوزه فعال هستند و عمر متوسط ناوگان باری حمل و نقل کالای استان برابر ۸۳/۱۲ سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری (۰۴/۱۷ سال) و عمر متوسط ناوگان وانت بار ۷۴/۷ سال بوده که نسبت به عمر ناوگان وانت بار حمل و نقل کالای کشور (۰۲/۸ سال) جوان‌تر بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود:محاسبه و اعمال نرخ بر اساس تن - کیلومتر از کلیه مبادی استان از جمله اقدامات صورت گرفته در آذرماه است.

انتهای پیام/غ

وضعیت مطلوب عمر ناوگان باری کالای استان

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.