سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رها سازی یک بهله پرنده قرقی در زیستگاه طبیعی

یک بهله پرنده حمایت شده قرقی در شهرستان نیکشهر رهاسازی و به طبیعت بازگشت.

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:یک بهله پرنده حمایت شده قرقی آسیب دیده بعد حدود ۱۰ روز نگهداری و تیمار و پس از بهبودی کامل در طبیعت شهرستان نیکشهر رهاسازی شد.

پورمردان گفت: این قرقی مصدوم که فاقد توانایی پرواز بود توسط یکی از روستائیان به اداره حفاظت محیط زیست نیکشهر اطلاع داده شد و محیط بانان اداره با مراجعه به محل اقدام به زنده گیری قرقی مصدوم نمودند و بعد چندین روز تیمار و نگهداری و اطمینان از بهبودی کامل توسط اداره حفاظت محیط زیست در طبیعت اطراف شهرستان نیکشهر به دامن طبیعت بازگردانده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: قرقی پرنده‌ای از تیره عقابیان و ازگونه‌های تحت حمایت و شکار ممنوع است در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است. در سال‌های اخیر از تعداد و جمعیت آن بشدت کاسته شده است.

پرنده نر، ۲۸ سانتیمتر و پرنده ماده، ۳۸ سانتیمتر طول دارد و از نر‌ها بسیار بزرگترند. پروازی تند با بال زدن‌های سریع دارند. انتهای بدن لاغر و دم بلند و باریک با انتهای مستطیل شکل، زیر تنه سفید است که در آن راه راه عرضی نزدیک بهم به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شود.

انتهای پیام/پ

رها سازی یک بهله پرنده حمایت شده قرقی آسیب دیده

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.